Senaste nytt

Ert sämsta poängutnyttjande

gdaily

Medlem
Corona har tagit en stor smäll på vårt resande för många av oss. Jag bokade precis troligen resan med mina mest bortkstade poäng någonsin... Arlanda-Tallinn i augusti, i plus, med en 2-4-1 voucher torsdag-fredag. Och ändå hoppas jag att jag inte kan använda hemresan (!)

Jag tänkte spel apoker-SM (mörkpoker) och det är ju liten chans att man är kvar på finalbordet på fredag kväll - 'r man det så får man väl boka ny hemresa på något sätt.

Varför Plus då, och varför 2-4-1? Well, jag tror knappast att jag kommer flyga så mycket framöver, värlen har förändrats och mitt liv med. Har 14.000 poäng som går ut i november, så det känns vettigt att bränan dom på resan. Har inget annat som lockar för att använda 2-4-1 den närmaste tiden.

Vilket är ert "sämsta" poänganvändning?
 

fcx

Medlem
Sämsta poänganvändning var flyg plus hotell på poäng till Berlin för en weekend. Fick hotellets minsta rum. Tillbringade nästan hela tiden i telefon med jobbet under tiden. Några korta avbrott för att äta en hamburgare (den var torr), besöka ett varuhus (det var stängt) och gå på julmarknad (köpte inget). Givetvis blev jag förkyld av resan.
 

Johan Gott

Medlem
ARN-CPH-NRT tur och retur i SAS ekonomi med EuroBonus-poäng för ca 10 år sedan innan jag hade koll på detta fantastiska forum.

Covid har hittills inte tvingat mig att använda poängen till något olämpligt.
 

Jonas C

Medlem
Stockholm till Frankfurt för 20K EB i SAS Go. Var bokad på exakt samma flyg i Plus till kampanjpris 15K. Avbokade resan på en annan resa dök upp som i sin tur avbokades varvid jag bokade tillbaka mig på samma flyg till Frankfurt i lägre klass och till ett högre pris.
 

Mr Basic

Medlem
ARN-OSD ToR i Go. Kan ha varit bra värde, jag jämförde inte ens med revenue? :rolleyes: Det var min första award-resa någonsin och jag var grymt nöjd (innan jag hittade till detta eminenta forum).

Sämsta poänganvändning var flyg plus hotell på poäng till Berlin för en weekend. Fick hotellets minsta rum. Tillbringade nästan hela tiden i telefon med jobbet under tiden. Några korta avbrott för att äta en hamburgare (den var torr), besöka ett varuhus (det var stängt) och gå på julmarknad (köpte inget). Givetvis blev jag förkyld av resan.
Haha, svårt att toppa. :D

Covid har hittills inte tvingat mig att använda poängen till något olämpligt.
Samma här, har inte hamnat i press vad gäller poäng som går ut.
 
Toppen