Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

P-L

Medlem
Såg nu att jag blivit nedgraderad till guld :(
Min period är april 1 – mars 31 och jag fick min status förlängd en gång redan då jag i mars 2020 bara hunnit kvala till guld och skulle halka ner en nivå. Var alltså Diamond april 2019-mars 2020. Förlängningen gjorde mig till diamond under april 2020-mars 2021 och nu efter juli 2021 har jag alltså blivit nedgraderad. När tänkte SAS att man skulle kvala om till diamond under 2020? Vill minnas att jag fick ett mejl i höstas där det stod att min status förlängdes ett år till så då borde det väl vara Diamond april 2021-mars 2022 + 3 månader soft landing :confused:


Tänker jag helt fel? :)
 

P-L

Medlem
Prova att läsa några poster bakåt i tråden. Frågan kommer, som en klocka, upp varje månad. Samma svar gäller fortfarande. :)

Du får gärna länka inlägget, måste vara blind för jag ser bara önskningar om förlängningar, ltg-diskussion samt en obesvarad diskussion om förlängningar gäller personer som redan fått förlängt :)


Edit: Det här ser ju galet ut.

IMG_20210719_094410.jpg


Får ringa SAS!
 
Last edited:

Berglund

Medlem
Du får gärna länka inlägget
Jo, jag vet. Det är jobbigt när folk fyller tråden med rena önskningar och frifantasier. Tillför ingenting, klart att alla önskar sig allt till kostnaden inget, självklarheter som jag helt klart håller med dig om att man gott kan låta bli att posta.

Det har med gracepreiod att göra. Du lär se din förlängning i slutet av eller precis efter din graceperiod. @palmen förklarar det bland annat här:
SAS förlänger status ett år pga Covid-19 | Sida 54 | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 
Toppen