Senaste nytt

SAS förlänger status ett år pga Covid-19

Enhet

Medlem
Nu är det officiellt med 31 Oktober: Hur behåller jag min nivå? Jag planerade att göra en bokning, men det gick inte på grund av den nuvarande situationen. | SAS (även synligt via Upptäck världen med EuroBonus | SAS

På grund av dessa extraordinära omständigheter har SAS beslutat att erbjuda EuroBonus-medlemmar tolv månaders förlängning av deras nuvarande medlemsnivåer.

Förlängningen kommer att tillämpas automatiskt på aktiva EuroBonus-konton när medlemmen har uppnått sin nuvarande medlemsnivå på sina egna meriter, antingen genom att tjäna kvalificerande poäng eller via kvalificerande flygningar. Detta gäller för medlemmar som har en kvalificeringsperiod med utgångsdatum mellan den 31 mars 2020 och 31 oktober 2021.

Det innebär att om du är en Guld-medlem vars kvalificeringsperiod utgår den 30 april 2021 och medlemsnivån utgår den 31 juli 2021, kommer ditt Guld-medlemskap att förlängas till den 31 juli 2022.
 

palmen

Moderator

M.K

Medlem
Som sagt, var väldigt säker efter infon jag fick tidigt i våras då tydligen mångas status går ut i september och oktober. De ville inte kapa status ”pyramiden” och jag har därför tagit det lugnt med EBD försvarandet som jag delgett er vänner. För övrigt har vi det väldigt bra på en ö i medelhavet nu efter en poängbokning. ;)

Det känns till och med betydligt bättre än vanligt med så få turister här. Verkligen suverän service överallt. :):)
 

stopover

Medlem
Jag förlängs genom denna nya infon trots att detta är min andra period som blir förlängd. Med andra ord har jag inte flugit på ”egna” meriter Corona året.

För oss med brytpunkt mellan 31 maj – 31 augusti 2021 så såg den tidigare informationstexten ut så här:

"Förutsatt att du har kvalificerat dig till din nivå genom egna meriter, antingen via intjäning av Baspoäng, Statuspoäng eller via resor med SAS och Widerøe eller om du tidigare fått ditt medlemskap förlängt automatiskt av oss."

Skulle bli riktigt förvånad om det inte var fallet för alla andra också.
 

EBGGOT

Medlem
För oss med brytpunkt mellan 31 maj – 31 augusti 2021 så såg den tidigare informationstexten ut så här:

"Förutsatt att du har kvalificerat dig till din nivå genom egna meriter, antingen via intjäning av Baspoäng, Statuspoäng eller via resor med SAS och Widerøe eller om du tidigare fått ditt medlemskap förlängt automatiskt av oss."

Skulle bli riktigt förvånad om det inte var fallet för alla andra också.


Får rätta mig själv…. Detta är ju min första period jag ”får” så det måste var lugnt med utgång 31 oktober. (Tog bort ursprungs inlägget)
Skönt med lifetime gold men faaan vad jag saknar att resa!
 

Enhet

Medlem
Som sagt, var väldigt säker efter infon jag fick tidigt i våras då tydligen mångas status går ut i september och oktober. De ville inte kapa status ”pyramiden” och jag har därför tagit det lugnt med EBD försvarandet som jag delgett er vänner. För övrigt har vi det väldigt bra på en ö i medelhavet nu efter en poängbokning. ;)

Det känns till och med betydligt bättre än vanligt med så få turister här. Verkligen suverän service överallt. :):)

Som Aron sa på Eurobonus Live, att de ämnar att hålla pyramiden intakt med exemplet att om det finns 20 000 EBD idag ska det finnas 20 000 EBD när pandemin är över, så i praktiken bör de som har kvalificeringsperiod januari och februari kunna sitta lugnt och vänta ut pandemin.
Nu har ju dock SAS haft sin 4x-kampanj (första av flera med multipel?) och en del nya har blivit EBD men utgår från att det är ytterst få i praktiken.
 

M.K

Medlem
33551580-5270-431E-AF08-B23A525A055F.jpeg


Tack SAS!
 
Toppen