Senaste nytt

Star Alliance Upgrade med EuroBonus poäng - erfarenheter?

ekf

Medlem
Det verkar inte komma upp något
Nu har jag aldrig försökt att uppgradera med poäng på en *A-resa, men om du menar att det inte dyker upp något alternativ så kan det kanske bero på att det måste finnas Award-inventory på din flight för att göra en sådan uppgradering, som jag förstått det hela.
 

JacobGBG

Medlem
Fortsättning på denna post då denna tråd uppenbarligen är en bättre hemvist.

Som bekant så är Turkish Business med stor sannolikhet den bästa intra-europa business som går att finna just nu. Så för priset av 10k p. så känns en ECO--> Biz uppgradering för 3h+ på GOT-IST helt klart värt.

upload_2022-4-5_17-43-26-png.127955


Tji fick jag då det aldrig kom att gå vidare från detta steg utan endast blev mött med följande felmeddelande:

upload_2022-4-5_17-42-0-png.127954


Prövade detta vid flera olika tillfällen med samma resultat. Så jag tänkte jag skulle låta det vila ett tag. Märk väl av min förvåning då jag ser följande aktivitet på mitt konto:

upload_2022-4-6_9-10-45.png


Så det har dragits poäng för uppgraderingen men inget har gått igenom till en faktiskt uppgrade trots felmeddelande.

Vad tror ni? Låta det ligga ett par dagar eller ringa Guldsupporten och höra efter hur det står fatt?
 
Fortsättning på denna post då denna tråd uppenbarligen är en bättre hemvist.

Som bekant så är Turkish Business med stor sannolikhet den bästa intra-europa business som går att finna just nu. Så för priset av 10k p. så känns en ECO--> Biz uppgradering för 3h+ på GOT-IST helt klart värt.

upload_2022-4-5_17-43-26-png.127955


Tji fick jag då det aldrig kom att gå vidare från detta steg utan endast blev mött med följande felmeddelande:

upload_2022-4-5_17-42-0-png.127954


Prövade detta vid flera olika tillfällen med samma resultat. Så jag tänkte jag skulle låta det vila ett tag. Märk väl av min förvåning då jag ser följande aktivitet på mitt konto:

Visa bifogad bild 127966

Så det har dragits poäng för uppgraderingen men inget har gått igenom till en faktiskt uppgrade trots felmeddelande.

Vad tror ni? Låta det ligga ett par dagar eller ringa Guldsupporten och höra efter hur det står fatt?
Nu har det dragits poäng flera gånger så ring in oavsett och red ut detta. Har bokningen uppgraderats och få tillbaka de poäng som dragits flera gånger.
 

JacobGBG

Medlem
Nu har det dragits poäng flera gånger så ring in oavsett och red ut detta. Har bokningen uppgraderats och få tillbaka de poäng som dragits flera gånger.

Kundtjänst kunde inte hitta bokningen (trots ovanstående), varken via bokningsreferens eller ticket nummer. Verkar som Turkish påhitt med att sätta sina egna PNR (bokat via AMEX GBT) spökar. Poängen är tillbaka men det verkar som boka uppgrade blir en utmaning.
 

palmen

Moderator
Kundtjänst kunde inte hitta bokningen (trots ovanstående), varken via bokningsreferens eller ticket nummer. Verkar som Turkish påhitt med att sätta sina egna PNR (bokat via AMEX GBT) spökar. Poängen är tillbaka men det verkar som boka uppgrade blir en utmaning.
Det är inget påhitt utan olika system i bakgrunden för bokningar och dessa synkar inte mellan bolagen, därmed får man olika bokningsnummer på olika bolag i samma bokning.
 

JacobGBG

Medlem
Det är inget påhitt utan olika system i bakgrunden för bokningar och dessa synkar inte mellan bolagen, därmed får man olika bokningsnummer på olika bolag i samma bokning.

Allt klart så, men TK är just den som sticker ut på denna punkt i *A. Det mystiska är att det inte går att hantera ens manuellt via SAS kundtjänst. *A upgrade är ju inte direkt en ny företeelse.
 

IngeDryg

Ny medlem
Skall åka LX161 Narita - Zurich. Blev av med premium economy, då Swiss byter flyg med annan konfiguration.
Försökte via MyEuroBonus/Award StarAlliance Upgrade. Men blev bara felmeddelanden. Ringde support och frågade.
Svaret blev att min biljett har fel "booking reference". Dom kan inte se min bokning. Biljett är via Amex Resebyrå och accepteras inte. Bara biljetter som är köpta via SAS hemsida kan man göra Award StarAlliance Upgrade på !
Skall det vara så?
//H
 
Toppen