Senaste nytt

United beställer 250 nya flygplan

Senator

Moderator
Vänner,

Intressant läsning om en aggressiv satsning från United med den största ordern i bolagets historia:

United Airlines orders 270 jets, its biggest aircraft purchase ever - CNN

Det är nog köparens marknad så jag antar United har fått bra priser.

En detalj som jag tyckte var intressant som TPG anmärkte är att United återinför skärmar i alla sätten. Jag var övertygad att den tid var förbi och att framtiden var Bring Your Own Device (BYOD) och streaming ombord.

Om jag minns rätt så är A319/320 flottan relativt gammal och de äldsta B737-800 borde också ha några år på nacken.

Kul att någon satsar!
 

Berglund

Medlem
Kul att någon satsar!
Fantastiskt kul att någon satsar!

En detalj som jag tyckte var intressant som TPG anmärkte är att United återinför skärmar i alla sätten. Jag var övertygad att den tid var förbi och att framtiden var Bring Your Own Device (BYOD) och streaming ombord.
Mjöligheten att styra ”content”, sälja reklam och vem som ska synas framför varje flygplansresenär tror jag - hur gammeldags det än må låta - mer på än bring your own device. Att skärmen bara sitter där, boom, in your face, gör att genomslaget säkerligen blir ganska högt. Lägg till tankar som att erbjuda ombordbeställningar och/betalningar direkt i skärmen då tror jag att vi närmar oss flera anledningar till varför man kostar på skärmar på alla de nya planen.

Eller så fick United skärmarna inkluderade för en spottstyver extra och har egentligen inget behov eller aning om vad de ska göra med dem. :)
 

Homer

Medlem
Mjöligheten att styra ”content”, sälja reklam och vem som ska synas framför varje flygplansresenär tror jag - hur gammeldags det än må låta - mer på än bring your own device. Att skärmen bara sitter där, boom, in your face, gör att genomslaget säkerligen blir ganska högt. Lägg till tankar som att erbjuda ombordbeställningar och/betalningar direkt i skärmen då tror jag att vi närmar oss flera anledningar till varför man kostar på skärmar på alla de nya planen.

Eller så fick United skärmarna inkluderade för en spottstyver extra och har egentligen inget behov eller aning om vad de ska göra med dem. :)



Billigare än att reklamen är i en tidning i stolsfickan som ju långt ifrån alla bläddrar i.
 

mha321

Medlem
Billigare än att reklamen är i en tidning i stolsfickan som ju långt ifrån alla bläddrar i.
Och som väl dessutom många tog bort under pandemin? Jag tror det är ännu mer tveksamt på hur många av de tidningarna som faktiskt kommer tillbaka.
 

mha321

Medlem
Undrar för övrigt hur det kommer fungera med att man ska kunna koppla sina egna Bluetooth lurar till skärmen. När en hel 777 med folk samtidigt ska paira sina lurar... Hur många kommer av misstag (eller med flit) koppla sina lurar till grannens skärm...

Det som vote riktigt intressant vore annars om man kunde använda sin egen device för content men visa på skärmen. Men det är kanske mindre troligt för då slipper man ju undan just reklamen...
 

AABack2ARN

Medlem
Man kan nog styra skärmarna så att även om de visar content från din egen device så bryts det för reklam. På samma sätt som det lär brytas för säkerhetsmeddelanden och liknande. Om det sedan kommer uppskattas är en annan fråga...
 

Homer

Medlem
Det som vote riktigt intressant vore annars om man kunde använda sin egen device för content men visa på skärmen. Men det är kanske mindre troligt för då slipper man ju undan just reklamen...

Låter inte som det?


You can enjoy your favorite movies, TV shows, podcasts and curated playlists with seatback entertainment in every seat
and over 2,800 selections to choose from.
Plus, you can easily connect your wireless headphones with Bluetooth technology. Still can’t find something to watch?
Just purchase Wi-Fi on board to stream videos from your favorite online services.*

*Bluetooth is only available on our new 737 MAX and A321neo aircraft, and streaming services
are only available on aircraft with the industry’s fastest Wi-Fi.


united.com/meetthefleet
 

mha321

Medlem
Låter inte som det?


You can enjoy your favorite movies, TV shows, podcasts and curated playlists with seatback entertainment in every seat
and over 2,800 selections to choose from.
Plus, you can easily connect your wireless headphones with Bluetooth technology. Still can’t find something to watch?
Just purchase Wi-Fi on board to stream videos from your favorite online services.*

*Bluetooth is only available on our new 737 MAX and A321neo aircraft, and streaming services
are only available on aircraft with the industry’s fastest Wi-Fi.


united.com/meetthefleet

Oklart tycker jag... Då skulle det vara mycket mer än 2800 selections. Ett större bibliotek än de har idag men definitivt inte byoc. Å andra sidan stream from your favorite online services tyder på att det skulle gå. Ellet också är det som en del hotell, att de förväntar sig att man ska mata in sitt Netflix password i deras system tex..
 

Gweilo_2

Medlem
Oklart hur stort nettotillskottet är i flottan för United, men måste sitta skönt för Boeing efter alla debacler...och nu 777X som lök på laxen
 
Toppen