Senaste nytt

TAP har avbokat min flygresa som startar imorgon...

richard87

Medlem
Ska flyga ARN-LIS-FNC imorgon för en långweekend. Försöker att checka in och biljetten hittas inte. Ringer deras kundtjänst och de informerar om att biljetterna avbokats på grund av tekniskt fel. De har på inget sätt meddelat mig om detta vilket de håller med om. Har blivit rundkopplad flera gånger nu men ingen vill eller lyckas utfärda nya biljetter.

Vad gäller om jag åker ut till flygplatsen imorgon och inte kommer iväg? Involuntarily rejected boarding eller vad är applicerbart?
 

Tomas E

Medlem
Vad jag kan se säljer de fortfarande biljetter till avgången 18:50 imorgon från ARN, med lite olika alternativ att byta till FNC, inklusive ankomst 00:50 som är det kortaste bytet.
Så var beskedet att just dina biljetter avbokats snarare än att de ställt in avgången?
 

richard87

Medlem
Jag har eticketnummer och bekräftad bokning. Dock på en flight som skulle gå 13.00 imorgon och nu verkar vara inställd. Har dock inte fått någon som helst information om detta. Biljetten är bokad för mer än ett halvår sedan.

Nu ångrar man alla gånger man tyckt SK har usel servicepersonal, det här var fattlöshet på en helt annan nivå…
 
Jag har eticketnummer och bekräftad bokning. Dock på en flight som skulle gå 13.00 imorgon och nu verkar vara inställd. Har dock inte fått någon som helst information om detta. Biljetten är bokad för mer än ett halvår sedan.

Nu ångrar man alla gånger man tyckt SK har usel servicepersonal, det här var fattlöshet på en helt annan nivå…
Bra, då har du rätten på din sida.
 

Canadien

Medlem
Jag har eticketnummer och bekräftad bokning. Dock på en flight som skulle gå 13.00 imorgon och nu verkar vara inställd. Har dock inte fått någon som helst information om detta. Biljetten är bokad för mer än ett halvår sedan.

Nu ångrar man alla gånger man tyckt SK har usel servicepersonal, det här var fattlöshet på en helt annan nivå…

Kolla spamkorgar och liknande, om de meddelat dig i god tid så får du det värre.
 

Bankiren

Medlem
Jag hade 4 business-biljetter bokade med TAP förra året när vi var i Miami och gränserna stängdes. Det var helt omöjligt att komma i kontakt med TAP, så bestämde där och då att aldrig åka med dem. Skrev om detta i någon annan tråd.

Jag hoppas dock att det löser sig bra för dig! Håller alla tummar. :)
 

CJR

Medlem
Jag har aldrig flugit TAP, men jag har avbokat en resa med dem tidigare. Om jag inte minns fel så tog refunden ca 3 månader eller mer (detta var 2017). Sitter där nu igen med avbokning för ca en månad sedan pga att de ändrat flyg. De har bekräftat refund, men inget än så länge...
 
Toppen