Senaste nytt

SAS Travel Ready Center

På SAS Travel Ready Center kan du enkelt förbereda din resa online, så att allt är klart redan före ankomst till flygplatsen. Du ser vilka restriktioner som gäller på ditt resmål och kan ladda upp nödvändiga intyg och dokument. Dessa granskas och godkänns via Travel Ready Center. Sedan kan du ladda ner ditt boardingkort elektroniskt – och gå direkt igenom våra självbetjäningsflöden på flygplatsen. SAS Travel Ready Center är tillgängligt för utvalda SAS destinationer.

Källa: SAS Travel Ready Center

We know that travel looks a little different these days.
In our Travel Ready Center you can inform yourself about the Entry Restrictions for your destination, upload a Medical Certificate of COVID-19 Test and confirm completion of documents online. That means you'll be ready to board BEFORE you get to the airport - no manual check-in or document controls at the airport.

At the moment Travel Ready Center is open for SK operated flights on the following destinations:

Scandinavia to
-Spain
-France
-Greece
-Portugal
-Italy
-Switzerland

Spain to:
-Scandinavia

Direct flight from Oslo to Longyearbyen/Svalbard

We will continue to add more destinations before the summer, making your travel preparations even easier. Check here for all the entry restrictions for your destination.

upload_2021-5-31_14-50-11.png
 
Last edited:
Fick använda den för första gången idag för en resa imorgon till AGP. Smidig process, blev godkänd på 20minuter och kunde hämta ut mitt boardingkort i appen.
 

aikelo

Medlem
Nu fattar t.o.m jag vad Travel ready center är.
Laddade upp dokument inför min resa till AGP förra helgen, men fick ändå visa mina dokument vid incheckningsdesken.
Detta verkar alltså gälla för self check-in
 

JacobGBG

Medlem
Väldigt bra initiativ av SAS, hoppas detta utökas till att även inkludera alla long haul destinationer.


Detta stör dock mig något oerhört:
QUARENTINE[sic] REQUIREMENTS
 

Tomas E

Medlem
Vore säkert jättebra om det fungerade, men det gör det inte. Flyger till BCN imorgon. Fick SMS igår om att min uppladdning till Travel Ready Center var godkänd och att "you can now get your boarding pass in the SAS App..." Men jag kan ändå inte få boardingkort i appen. Omväxlande blir det meddelande om jag inte kan få det i appen, eller "Bad gateway".
I övrigt har jag fått flera mail och SMS om att "Entry restrictions exist for travel to your final destination AND your transfer airport" trots att jag är bokad på direktflyg i båda riktningarna. Vi får väl se var jag hamnar. :confused:
 
Last edited:
Vore säkert jättebra om det fungerade, men det gör det inte. Flyger till BCN imorgon. Fick SMS igår om att min uppladdning till Travel Ready Center var godkänd. Men kan ändå inte få boardingkort i appen. Omväxlande blir det meddelande om detta eller "Bad gateway". I övrigt har jag fått flera mail och SMS om att "Entry restrictions exist for travel to your final destination AND your transfer airport" trots att jag är bokad på direktflyg i båda riktningarna. Vi får väl se var jag hamnar.
Funkade för mig i slutet av Maj. Kan ju finnas fler orsaker till att boardingkortet inte kan laddas ner ;)
 

Hachans

Medlem
Vore säkert jättebra om det fungerade, men det gör det inte. Flyger till BCN imorgon. Fick SMS igår om att min uppladdning till Travel Ready Center var godkänd och att "you can now get your boarding pass in the SAS App..." Men jag kan ändå inte få boardingkort i appen. Omväxlande blir det meddelande om jag inte kan få det i appen, eller "Bad gateway".
I övrigt har jag fått flera mail och SMS om att "Entry restrictions exist for travel to your final destination AND your transfer airport" trots att jag är bokad på direktflyg i båda riktningarna. Vi får väl se var jag hamnar. :confused:

Sitter du på VPN? Det kan ge såna roliga fel för SAS använder någon blocklist över "skadliga" IP-nummer de hittat någonstans som innehåller väldigt många VPN-servrar. Ibland så får man i utlandet använda en svensk VPN för då har de blockat en hel internetleverantör i det landet.
 

Tomas E

Medlem
Sitter du på VPN? Det kan ge såna roliga fel för SAS använder någon blocklist över "skadliga" IP-nummer de hittat någonstans som innehåller väldigt många VPN-servrar. Ibland så får man i utlandet använda en svensk VPN för då har de blockat en hel internetleverantör i det landet.
Tack för tipset - hemma i 08-området via brf:ens Comhem/Tele2-uppkoppling, så sannolikt ingen nordkoreansk eller rysk IP-adress. Brukar funka att ladda ner boardingkort hemifrån.
Fast just nu undrar jag om det inte är något annat SKIT-problem, eftersom boarding pass-knappen i appen inte reagerar alls.
Nåväl, jag ska ändå checka in en väska, så tidsförlusten av även att ta ett boardingkort i automaten är minimal. Men lite sur för att SAS sms är missvisande kan man väl ändå få vara? ;)
 
Last edited:
Toppen