Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

fcx

Medlem
Vill ni veta varför ni inte får toppservice hela tiden?
SAS kundtjänst har ett bonussystem som gynnar de som tar snabba samtal.
64 samtal på en dag är par. Allt över ger klirr i kassan. Dvs. cirka 6 minuter per samtal.
Ett samtal från AMEX kan ta 30-45 minuter. Ni fattar?
Sen tycker jag det är fel att ni maskar namnen på de duktiga agenterna som verkligen ger er hjälp. Så fegt.

Som du själv skriver. Om man premieras för att ta korta samtal så är det väl bra om man inte "hänger ut" de som tar god tid på sig.
 

majoren

Medlem
Ha ha!
Ni tog bort min screenshot. Jag kan sprida den på andra fora. Typ FACEBOOK.

Tråkigt när diskussionen spårar ur. Håller med föregående inlägg - tonen på forumet skall vara respektfull.

Mina mångåriga erfarenheter av supporten, både för Amex 2-4-1 och SAS allmänna, är generellt positiv. Blir det problem beror det på bristande kunskap hos agenten eller oklara instruktioner från SAS, inte att de stressar och försöker hålla nere svarstiden. Sedan hjälper det att vara positiv, lägga agentens förnamn på minnet och använda det under samtalet (våra bokningar är ju ofta rätt komplicerade). När jag märker att kompetensen brister: tacka för hjälpen, lägg på och ring upp igen.
Själv skall jag hädanefter akta mig att här på forumet ange personuppgifter som kan kopplas till en faktisk fysisk person.
 

MLG55

Medlem
Ringde idag för att boka om vår resa som skulle gått till Bali och ville boka om den till 2022 istället, satt 1 timme i kö tills en tjej svarar.
Förklarade mitt ärende och stor tystnad, efter ca 1 minut sa hon att inget finns på hela månaden som vi vill åka.....WTF
Har kollat både på Awardfares, United och Air Canada....alla visar tillgänglighet....HUACA :mad::mad::mad:

Samtal 2
Efter ytterligare 1 timme och 10 minuter kommer jag fram...
- Hej och välkommen till SAS, du pratar med Mr T
Det här känns bra och förklarade återigen mitt ärende och han bad mig vänta en stund
Hör klart och tydligt hur han knappar på sina tangenter och sa att nu kan vi börja söka. (verkade som han gick in i ett annat program eller nåt)
Sa mina datum och han började knappa, efter några sekunder sa han att det är inga problem och inom loppet av 1 minut var allt bokat och klart.
Gjorde samma ändring för min andra son som utgår från Sthlm och även hans resa fixade Mr T på 1 minut.

Tackade honom så mycket för riktigt grym service :D
 
Ringde idag för att boka om vår resa som skulle gått till Bali och ville boka om den till 2022 istället, satt 1 timme i kö tills en tjej svarar.
Förklarade mitt ärende och stor tystnad, efter ca 1 minut sa hon att inget finns på hela månaden som vi vill åka.....WTF
Har kollat både på Awardfares, United och Air Canada....alla visar tillgänglighet....HUACA :mad::mad::mad:

Samtal 2
Efter ytterligare 1 timme och 10 minuter kommer jag fram...
- Hej och välkommen till SAS, du pratar med Mr T
Det här känns bra och förklarade återigen mitt ärende och han bad mig vänta en stund
Hör klart och tydligt hur han knappar på sina tangenter och sa att nu kan vi börja söka. (verkade som han gick in i ett annat program eller nåt)
Sa mina datum och han började knappa, efter några sekunder sa han att det är inga problem och inom loppet av 1 minut var allt bokat och klart.
Gjorde samma ändring för min andra son som utgår från Sthlm och även hans resa fixade Mr T på 1 minut.

Tackade honom så mycket för riktigt grym service :D
HUACA is lifechanging
 
Toppen