Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Hörde ni av er till SAS?
Jag har inte fått tillbaka något ännu!
Skiter egentligen i dessa pengar men blir sur på SAS med tanke på att de ljuger om 737-700!!!
Trodde jag hade skrivit om det här.
Men svar ja på din fråga, tror jag fick ringa in 2 eller 3 gånger innan jag fick prata med en person som förstod problemet. Så till slut fick jag en återbetalning.
 

011430121

Medlem
Nästan en månads tystnad i denna tråd
Men systrar och bröder, idag kontaktade jag SAS om bokning med 2-4-1 har kollat tillsammans med @fcx i flera dagar en resa med två platser till USA och Texas i C ,har hittat på Air Canadas sidor att det har funnits platser, (vet att de inte är någon garanti att det finns för Eurobonus) ringt SAS men det har "bara" funnits i Eco, sökte via awardfares.com hittade med LH, ringde SAS men det fanns "bara" i Eco.
@fcx hittade med United via AMS, och hem ifrån MSY med UA via EWR och ZRH och då Swiss.
Ringde SAS idag och fick svar av en trevlig tjej, sökte AMS-IAH på det datum som jag föreslog men hittade bara i Eco, snabbt säger hon kan ni tänka er åka en dag senare så har jag två plaster i C! Bokad och klart!
Hemresan blev nästan som vi hade tänkt blev ett flyg senare från MSY till EWR.

Men jag blev så glad att jag fick tala med denna fantastiska glada, duktiga och hjälpsamma tjej.
Tänkte att jag köper en trisslott, men kom på att man kan inte vinna högsta vinsten två gånger samma dag, så den köps ena annan dag
 

chaudi

Medlem
När jag bokade en resa i förrgår fick jag också mycket bra hjälp och det var ett väldigt trevligt samtal med en kille. Vi sökte ben-för-ben, han sökte också på kringliggande datum för hemresan så vi kunde boka C. Lite korta diskussioner om flygplatserna och deras IT-system.
 

inka

Medlem
När jag bokade en resa i förrgår fick jag också mycket bra hjälp och det var ett väldigt trevligt samtal med en kille. Vi sökte ben-för-ben, han sökte också på kringliggande datum för hemresan så vi kunde boka C. Lite korta diskussioner om flygplatserna och deras IT-system.
Verkar vara ett lotteri vem man får prata med, men grattis till att du lyckades prata med en kunnig person :) Då finns det ändå hopp! Jag har försökt att få till ett sista ben på bokad resa och pratat med flertalet personer, men aldrig lyckats få till det, men jag ger inte upp i första taget ;) kommer forsätta att ringa och ringa. Undrar om de loggar alla samtal och ser att man ringt tidigare, hehe!
 

majoren

Medlem
Har under våren, sedan Tallinkontoret stängdes, varit i kontakt med supporten för Amex 2-4-1 ett stort antal gånger. Successivt har det blivit bättre - helt klart har agenterna blivit proffsigare under det gångna halvåret. Söker alltid på Expertflyer innan, så jag dels vet vad jag kan förvänta mig, dels vad jag kan kräva. De sista gångerna har de som svarat sökt olika kombinationer, tagit hänsyn till married segments och själva föreslagit kreativa routings, alternativa datum, samt gjort allt för att hitta platser i C. Har tre gånger talat med A, som helt klart förtjänar benämningen "den nya Kristina" (den minnesgode erinrar sig säkert detta superproffs från Tallintiden). B kommer som god tvåa. Tack för god service och trevligt bemötande.
 

AMEX241DUDE

Ny medlem
Vill ni veta varför ni inte får toppservice hela tiden?
SAS kundtjänst har ett bonussystem som gynnar de som tar snabba samtal.
64 samtal på en dag är par. Allt över ger klirr i kassan. Dvs. cirka 6 minuter per samtal.
Ett samtal från AMEX kan ta 30-45 minuter. Ni fattar?
Sen tycker jag det är fel att ni maskar namnen på de duktiga agenterna som verkligen ger er hjälp. Så fegt.
 

Matore

Medlem
Vill ni veta varför ni inte får toppservice hela tiden?
SAS kundtjänst har ett bonussystem som gynnar de som tar snabba samtal.
64 samtal på en dag är par. Allt över ger klirr i kassan. Dvs. cirka 6 minuter per samtal.
Ett samtal från AMEX kan ta 30-45 minuter. Ni fattar?
Sen tycker jag det är fel att ni maskar namnen på de duktiga agenterna som verkligen ger er hjälp. Så fegt.
Det systemet gäller inte Tallinnlinjen
 

ekf

Medlem
Sen tycker jag det är fel att ni maskar namnen på de duktiga agenterna som verkligen ger er hjälp. Så fegt.
Det handlar om att skydda agenterna. Vem vet om det är de som vi upplever som serviceminded som går utanför regelverket/riktlinjer, och de som beter sig "illa" bara följer riktlinjerna? Jag skulle i alla fall personligen inte vilja sätta en agent i klammer för att den hjälpt mig att lösa ett problem.
Fegt? Det beror nog på betraktarens synvinkel.
 
Toppen