Senaste nytt

Dubbla poäng 1/6-31/8 på nytecknade Prio mastercard

intuition

Medlem
Kampanj för att driva nyteckning på SJ prio mastercard:
Betala med SJ Prio Mastercard och samla poäng på allt du köper – SJ

Ansök om nya SJ Prio Mastercard nu och få upp till 15 000 poäng!
Låt dina vardagsköp bli till kära återseenden, gemensamma äventyr och kvalitetstid med den du tycker om. Skaffa vårt nya SJ Prio Mastercard och få 20 poäng per 100 kronor på alla inköp. Poängen kan du använda till fler upplevelser! Klimatsmarta resor, godsaker i bistron eller något spännande i vår poängshop. Dessutom ingår en kompletterande reseförsäkring, speciellt anpassad till tågresor.

Under sommaren får du som ansöker om SJ Prio Mastercard senast 30 juni dubbla poäng: 40 poäng per 100 kronor, upp till 15 000 extra poäng. Dessutom bjuder vi på första årsavgiften!


Som en parantes känner jag att de uppenbarligen känner av att folk nu säger upp kortet pga av försämringarna i intjäning. (dvs inga nivåpoäng från 1/6, och sänkt intjäning för medlem på svart nivå).

Jag sa upp mitt kort och fick följande goddag-yxxskaft svar:
Innan vi avslutar ditt kort vill vi gärna veta om ditt beslut att avsluta det beror på missnöje, och om det finns något vi kan göra för att du ska vilja behålla kortet?

Fördelarna med SJ Prio Mastercard är många, bland annat:
10 - 30 procent fler poäng på dina resor med SJ (beroende på medlemsnivå).
10 - 30 poäng per 100 kronor på andra inköp.
Snabbare till nästa medlemsnivå eftersom poängen är nivågrundande.
Jotack, det är ju just de här förmånerna ni tagit bort!
 

gdaily

Medlem
Jag fick inget "gråtsnyftmail" när jag sade upp mitt kort, men hade jag fått det så hade jag verkligen förklarat att det var deras enhancement som gjorde att jag sade upp det.
 

Morgan

Medlem
Men vilket Mastercard/Visa ska man ha istället? Är inte så sugen på Eurobonuspoäng just nu och hittar inget vettigt alternativ till Prio trots försämringen?
 

henrik l

Medlem
Men vilket Mastercard/Visa ska man ha istället? Är inte så sugen på Eurobonuspoäng just nu och hittar inget vettigt alternativ till Prio trots försämringen?

Resurs banks Miles and Morekort kanske:) Eftersom British Airways inte har något vettigt kort i Sverige är det ett bra alternativ om man inte flyger så mycket med SAS.
 

intuition

Medlem
SJ prio mastercard har ju den lustiga konstruktionen att kortet ger exakt samma bonus för köp på sj som på köp utanför sj. Kortet har alltså inga fördelar som inte andra kort har.
Om man har enda målet att samla och bränna prio awardpoäng kan kortet ev vara motiverat, tex om man ändå reser så mycket att man når svart nivå.
Men man kan hitta andra strategier för Sj, tex samla coop poäng och köpa resor den vägen. Coop ger 20% på biljetter köpta med kontanter, det kan vara en bättre väg
 

flierman

Medlem
Kampanj för att driva nyteckning på SJ prio mastercard:
Betala med SJ Prio Mastercard och samla poäng på allt du köper – SJ




Som en parantes känner jag att de uppenbarligen känner av att folk nu säger upp kortet pga av försämringarna i intjäning. (dvs inga nivåpoäng från 1/6, och sänkt intjäning för medlem på svart nivå).

Jag sa upp mitt kort och fick följande goddag-yxxskaft svar:

Jotack, det är ju just de här förmånerna ni tagit bort!

Haha ja där blev det en hyfsad miss från SJ
 

intuition

Medlem
Jag svarade att jag var missnöjd med förmånerna och deras påstående om förmånerna inte stämde med verkligheten. Kundtjänst återkom 4 dagar senare med ett kort besked att kortet är avslutat. Så något reellt intresse att behålla mig som kund fanns inte. Eller ja, det var ju inte mycket de hade kunnat erbjuda, de kunde ju knappast se till att jag fick tillbaka 30% intjäning och nivå-grundande poäng. ...
 
Toppen