När det blir fel vilket det blir relativt ofta så funkar inte deras support. Wolt är bäst, så snabba och proffsiga. Foodora ok. UberEats fick jag bråka med hur länge som helst. När dom väl gjort sin bedömning stängde dom ärendet och när jag påpekade att jag var missnöjd så fick jag bara autosvar om att det redan var bedömt. Det var en total miss i ordern. Hade det varit på marginalen hade jag inte brytt mig.
Sen upplever jag att det tar längre tid med dom och att de har färre som levererar. Ofta som det inte finns förare tillgängliga.
Japp, Uber Eats tog låååång tid på sig för leverans och när de väl kom så var maten kall. Deras största fördel är att de är globala och i andra marknader funkar de toppen. I Mexiko går det utmärkt att köpa ett abonnemangskort som ger gratis leveranser och rabatt på vanliga Uber. Det använde jag ofta, även om det i många fall var billigare att ringa restaurangerna och be om utkörning.
Andra nackdelar med UberEats är att de inte accepterar betalning med Edenred-kort, vilket är dåligt på den svenska marknaden. De gömmer också villkor i kampanjerna som inte är transparenta. Exempelvis så ger de bara rabatt på mat som inte körs ut av restaurangerna själva. Vilka de är går bara att få reda på när man försöker lägga till koden i betalningsmomentet. I min marknad verkar de flesta restaurangerna köra ut själva, eftersom det knappt finns några Uberförare här alls. De få restauranger som faktiskt lyckas få till någon Uber-ansluten förare lägger på kanske 30-50kr per rätt, jämfört med att beställa direkt från restaurangen eller Foodora. Och eftersom förarna är få så blir maten stående och blir kall.
Det känns faktiskt som att Uber inte kan den svenska marknaden alls.