Senaste nytt

Italien - vilken hyrbilsfirma rekommenderar ni?

Maja

Medlem
Skakar liv i denna gamla tråd. Har sökt, men hittade ingen nyare. Ber om ursäkt om jag missat någon tråd i min jakt på tips... :oops:

Funderar på en resa till Milano första veckan i augusti och vi kommer då behöva hyra bil för 5-6 dagar så vi kan göra olika dagsutflykter.

Tips på bra och pålitliga uthyrare där man kan plocka upp bilen på Malpensa, MXP?
 
Skakar liv i denna gamla tråd. Har sökt, men hittade ingen nyare. Ber om ursäkt om jag missat någon tråd i min jakt på tips... :oops:

Funderar på en resa till Milano första veckan i augusti och vi kommer då behöva hyra bil för 5-6 dagar så vi kan göra olika dagsutflykter.

Tips på bra och pålitliga uthyrare där man kan plocka upp bilen på Malpensa, MXP?
Har hyrt av Budget några gånger i italien, bl.a från Malpensa, det har funkat bra, även vid skador.
 

Tamas

Medlem
Tack, då ska jag kolla vad de tar för våra datum. 6500kr vill Avis ha för 5 dagar för en Fiat 500X.
Budget lär ligga ganska nära Avis i pris, det är samma bolag i slutändan.
Jag använda Hertz för många år sen på Linate, fräsch bil och bra pris då.
 

RickardG

Medlem
Jag har vid många tillfällen, under flera år och på flera olika flygplatser, använt det lokala "Locauto". Har alltid fungerat smidigt och varit prisvärt med fräscha bilar. Har dock aldrig råkat ut för en skada så jag kan inte uttala mig om hur de är på den fronten.
 

AndersSt

Medlem
Jag har vid många tillfällen, under flera år och på flera olika flygplatser, använt det lokala "Locauto". Har alltid fungerat smidigt och varit prisvärt med fräscha bilar. Har dock aldrig råkat ut för en skada så jag kan inte uttala mig om hur de är på den fronten.

Det var Locauto som debiterade mig straffavgift på 100 Euro för att bilen "återlämnats otankad" då den bärgades pga elfel! Då var det skönt att ha Rentalcars.com mellan mig och Locauto, de gav sig inte så till slut täckte Rentalcars den kostnaden. Jag har hyrt bil i Italien många gånger och så länge inget händer så är det lugnt... Vi hyrde en gång en bil som blev "nycklad", då hade vi lagt till "fullskydd" med Rentalcars och fick tillbaka hela det belopp som uthyraren drog på kortet, ca 6000:- för "omlackering".
 
Budget lär ligga ganska nära Avis i pris, det är samma bolag i slutändan.
Jag använda Hertz för många år sen på Linate, fräsch bil och bra pris då.
Min erfarenhet är att det kan vara rätt stor skillnad mellan Avis och Budget. Hyrbilspriser verkar fungera lite som flygbolagens revenue management...;)
 

GOTBound

Medlem
För ett par år sedan när jag hade uppdrag tillsammans med en firma i Modena-området området hyrde vi alltid av Hertz när vi utgick från MXP. Bra bilar och aldrig några problem.
 

Homer

Medlem

Taggen

Medlem
Har använt mig av Sixt i Milano och det var inga problem. Fick uppgradering som Platinum och inga konstigheter.
 
Toppen