Senaste nytt

United åter på Arlanda från maj 2022

011430121

Medlem
I dessa tider får man ta allt med en nypa salt men United åter på Arlanda från maj 2022 enligt @theaeronetwork
Trafiken till EWR skall starta den 6 maj 2022.
Om jag förstår så har UA fortfarande 757-200 kvar i flottan.

IMG_3788.PNG
 

Senator

Moderator
Tyvärr verkar det som United kommer sitta på B757-200/-ER/-300 ett tag till:
The US Airline Fleet That Made It Out Intact: United Airlines - Simple Flying

En B767-300ER med High Density Polaris hade varit trevligt:
https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/inflight/aircraft/767-300er.html#v3

men det finns väl ingen marknad för detta från ARN. Jag har alltid gillat rutten, men senaste jag tog den i juni 2018 så var den grymma Continental lunchen ersatt av en bedrövlig frukost. Vi har en följetång om UA69 ;)

Vad händer med United flight UA69 Arlanda - Newark/New York idag? | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

mha321

Medlem
High density Polaris vore allt något. Men det är nog tyvärr lika troligt som följetongen om widebody med riktig business class till Kanarieöarna..

Särskilt med tanke på sommarlinje så är väl risken snarare att de siktar mot det plan som har minst business och högst täthet i economy. Det är väl ganska sannolikt att de kliver in i det hålet som lämnats av Norwegian....

Men - trevligt att se lite konkurrens tillbaka på den linjen!
 

Senator

Moderator
Tyvärr verkar det som United kommer sitta på B757-200/-ER/-300 ett tag till:
The US Airline Fleet That Made It Out Intact: United Airlines - Simple Flying

En B767-300ER med High Density Polaris hade varit trevligt:
https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/inflight/aircraft/767-300er.html#v3

men det finns väl ingen marknad för detta från ARN. Jag har alltid gillat rutten, men senaste jag tog den i juni 2018 så var den grymma Continental lunchen ersatt av en bedrövlig frukost. Vi har en följetång om UA69 ;)

Vad händer med United flight UA69 Arlanda - Newark/New York idag? | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor

Vi får hoppas på att det ändå blir 787 med nya Polarissäten

High density Polaris vore allt något. Men det är nog tyvärr lika troligt som följetongen om widebody med riktig business class till Kanarieöarna..

Särskilt med tanke på sommarlinje så är väl risken snarare att de siktar mot det plan som har minst business och högst täthet i economy. Det är väl ganska sannolikt att de kliver in i det hålet som lämnats av Norwegian....

Men - trevligt att se lite konkurrens tillbaka på den linjen!

All I Have To Do Is Dream
By: The Everly Brothers

Dream, dream, dream, dream
Dream, dream, dream, dream
When I want you in my arms
When I want you and all your charms
Whenever I want you, all I have to do is
Dream, dream, dream, dream

When I feel blue in the night
And I need you to hold me tight
Whenever I want you, all I have to do is
Dream

I can make you mine, taste your lips of wine
Anytime night or day
Only trouble is, gee whiz
I'm dreamin' my life away

I need you so that I could die
I love you so and that is why
Whenever I want you, all I have to do is
Dream, dream, dream, dream
Dream

I can make you mine, taste your lips of wine
Anytime night or day
Only trouble is, gee whiz
I'm dreamin' my life away

I need you so that I could die
I love you so and that is why
Whenever I want you, all I have to do is
Dream, dream, dream, dream
Dream, dream, dream, dream

UA69.PNG

 

011430121

Medlem
upload_2021-6-9_16-16-0.png


Det är väl 757-200 som de flög med på ARN förut.
Det var väl nästan dagliga avgångar under sommaren förut, var det lätt att hitta eurobonus biljetter i C på UA till/från EWR ?
 

Senator

Moderator
Visa bifogad bild 118786

Det är väl 757-200 som de flög med på ARN förut.
Det var väl nästan dagliga avgångar under sommaren förut, var det lätt att hitta eurobonus biljetter i C på UA till/från EWR ?

Rent teknisk så har United både:
B757-200ER som heter B752 står det när man bokar
B757-200 som heter B757 står det när man bokar
B757-300 som heter B753 står det när man bokar

Version 1 och 3 (-200ER) är de som användes till/från Europa, version 2 (-200) är de som har kuskat som Premium Transcont mellan EWR-SFO/LAX och SFO-BOS:
https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/inflight/aircraft/757-200.html#v1
Alla dessa har lie-flat stolar

-300 användes inrikes men också Hawaii med inrikes klassisk First-stolar.

Tillgängligheten på UA69/68 för bonusresor i Business har varit nästan obefintlig under tiden detta har varit en säsongslinje.
 
Toppen