Senaste nytt

Väntan är över: Expert review Qatar Business Class, The Peninsula Hong Kong, hotell i Seychellerna++

dashboard

Administrator
Hej,

I dagens nyhetsbrev har vi några underbara, inspirerande saker...

Väntan är över. Här följer dagens publisering av våran hërliga Expert Review på Qatar Airways Business Class. För första gången ger vi detta höga betyg. Läs mer här! Vad tycker du om Qatar Airways Business Class? Håller du med vår bedömning? Dela dina erfarenheter här på forumet!

52012-4.jpg

Bild: Qatar Airways Business Class


Idag har vi en annan riktig juvel att dela med er. En Expert Review på magiska The Peninsula Hong Kong. Kolla på The Peninsula Hong Kong här.

44369-root-exteriors-front-facade_Kopi2.jpg

Bild: The Peninsula Hong Kong


Ska drömmen gå i uppfyllelse? Vi har samlat tio av de mest lyxiga hotellen i Seychellerna. Kolla in dem här. Saknar du någon? Dela dina erfarenheter här på forumet!

Six-Senses_1.jpg

Bild: Six Senses Zil Payson - Félicité Island


Kommersiella luftskepp återvänder till himlen. Läs mer om Airlander, som anländer 2025.

cabin-lounge-concept.jpg

Bild: Hybrid Air Vehicles / Airlander


United Airlines köper supersoniska flygplan. Läs mer här om hur flygtiden igen kommer att vara ner till 3 timmar och 30 minuter mellan London och New York!

united-hero_1_.jpg

Bild: Inited Airlines / Boom


En bra helg önskas från redaktionen...

PS: Till alla som inte prenumererar på vårat nyhetsbrev så kommer det att bli fokus på spännande saker och bra deals framöver. Det kommer också tillkomma en hel del expert reviews framöver. Signa upp på nyhetsbrevet från förstasidan på BusinessClass.com.
 

M@GNÜS

Medlem
Tycker ju Qatars airport experience är rätt missvisande då man inte har loungetillgång längre på de billigaste businessbiljetterna. Bara det borde ju slakta betyget där!
Jag har haft möjligheten att flyga 1st class med dem och även om flygningen på deras A380 var helt suverän var markservicen den sämsta jag upplevt i 1st. Absolut ingen service varken vid bytet i Doha eller vid ankomst till Bangkok.
 

dashboard

Administrator
Hei, takk for at du deler. Og interessant observasjon. Man forstår jo at det kan være stor variasjon på opplevd service grad. Vår score er et resultat av at man har benyttet tjenestene flere ganger, over tid. Men vi har ikke gitt toppscore. I Skytrax sin assessment har mange bidragsytere over tid vurdert tjenesten, se vedlagt bilde. Hva synes dere andre som kjenner godt til QatarAirways?

upload_2021-6-6_18-45-15.png
 

M@GNÜS

Medlem
Jag har flugit business med Qatar ett flertal gånger och skulle på de flighterna ge dem högt betyg på flygplatsen, men då ingick lounge vilket det inte gör nu. Så recensionen blir ju lite missvisande när det man recenserar inte är helt aktuellt längre.
Då ändringen är relativt ny har den nog inte gett så stort genomslag på Skytrax ännu.
 

dashboard

Administrator
Forstår hva du mener. Klart, selv om man kjøper de billigste billettene der lounge ikke inngår, kan man kjøpe access til lounge. Jeg tror recensionen er utført med tanke på at man kan ha tilgang, enten man kjøper den eller ikke. Men det er en bra observasjon jeg skal ta med editorial team her, takker så mye ;)
 

dashboard

Administrator
Dessverre ikke jeg personlig, I wish. Jeg har riktignok vært endel på Mauritius / Seychellene / Maldivene. Men vår fulltids engasjerte Editor-In-Chief Varun Sharma er den person som kanskje har besøkt de fleste 5-stjerners hotell i verden, da det var hans fulltids jobb over en 15-års periode. (med TV show Inside Luxury Travel) Han har besøkt svært mange av disse også i Seychellene og spesielt har vi et prinsipp å ikke skrive en Expert Review, uten at noen i vårt editorial team har besøkt hotellet eller flydd flyselskapet....
 
Dessverre ikke jeg personlig, I wish. Jeg har riktignok vært endel på Mauritius / Seychellene / Maldivene. Men vår fulltids engasjerte Editor-In-Chief Varun Sharma er den person som kanskje har besøkt de fleste 5-stjerners hotell i verden, da det var hans fulltids jobb over en 15-års periode. (med TV show Inside Luxury Travel) Han har besøkt svært mange av disse også i Seychellene og spesielt har vi et prinsipp å ikke skrive en Expert Review, uten at noen i vårt editorial team har besøkt hotellet eller flydd flyselskapet....
Sign me up! :p
 
Toppen