Senaste nytt

Rapportera om SAS kabinservice efter 1/6 2021

Tonton

Medlem
Flög FRA-ARN igår i Go som EBD.

Vid servering så ber jag om en Coca Cola Zero och Smoothie. Inga problem och flygvärden, som serverade från bakre galley, ger det till mig och säger, "Du är Diamond, eller hur?". Smidigt, diskret och enkelt.

Senare under flighten så stoppar jag en flygvärdinna, som var baserad i främre galley, och ber om en flaska vatten. Kommer tillbaka med kortmaskinen i högsta hugg och jag säger snällt att jag är Diamond. Då går hon iväg och hämtar sin kollega från främre galley. Sedan kommer de två flygvärdinnorna tillbaka i samlad trupp och ger mig en avhyvling för att det inte står i deras system att jag är Diamond, och ber därefter om bevis för det. Jag visar henne mitt medlemskap i appen, och hon ber att få kolla närmare på det. Sedan säger hon något i stil med "din kvalificeringsperiod är ju till September 2021, men låt gå för denna gången".

Jag fick min vattenflaska och kan i efterhand konstatera att allting är tillbaka som vanligt hos SAS. Älskart :rolleyes:
 

bnr

Medlem
Sedan kommer de två flygvärdinnorna tillbaka i samlad trupp och ger mig en avhyvling för att det inte står i deras system att jag är Diamond, och ber därefter om bevis för det. Jag visar henne mitt medlemskap i appen, och hon ber att få kolla närmare på det. Sedan säger hon något i stil med "din kvalificeringsperiod är ju till September 2021, men låt gå för denna gången".
Äckligt och kundfientligt. Precis som det ofta är på SAS.
 

Mr Basic

Medlem
Flög FRA-ARN igår i Go som EBD.

Vid servering så ber jag om en Coca Cola Zero och Smoothie. Inga problem och flygvärden, som serverade från bakre galley, ger det till mig och säger, "Du är Diamond, eller hur?". Smidigt, diskret och enkelt.

Senare under flighten så stoppar jag en flygvärdinna, som var baserad i främre galley, och ber om en flaska vatten. Kommer tillbaka med kortmaskinen i högsta hugg och jag säger snällt att jag är Diamond. Då går hon iväg och hämtar sin kollega från främre galley. Sedan kommer de två flygvärdinnorna tillbaka i samlad trupp och ger mig en avhyvling för att det inte står i deras system att jag är Diamond, och ber därefter om bevis för det. Jag visar henne mitt medlemskap i appen, och hon ber att få kolla närmare på det. Sedan säger hon något i stil med "din kvalificeringsperiod är ju till September 2021, men låt gå för denna gången".

Jag fick min vattenflaska och kan i efterhand konstatera att allting är tillbaka som vanligt hos SAS. Älskart :rolleyes:
För en flaska vatten, att de bara orkar (skrämma bort trogna kunder)!? :mad:
 
Efter att flugit ca 200-400 flighter årligen inrikes under 20 års tid, varav väldigt många morgonflygningar,, så såg jag fortfarande fram emot frukostboxen varje morgon. Tyckte det var en bra start på dagen.
Efter 150-200 flighter i Sverige per år, morgonflygningar mestadels. Lärde jag mig bara efter 50ggr tt jag överlever utan frukost!

Tänk vad smaken är som baken!
 

ante888

Medlem
Senare under flighten så stoppar jag en flygvärdinna, som var baserad i främre galley, och ber om en flaska vatten. Kommer tillbaka med kortmaskinen i högsta hugg och jag säger snällt att jag är Diamond. Då går hon iväg och hämtar sin kollega från främre galley. Sedan kommer de två flygvärdinnorna tillbaka i samlad trupp och ger mig en avhyvling för att det inte står i deras system att jag är Diamond, och ber därefter om bevis för det. Jag visar henne mitt medlemskap i appen, och hon ber att få kolla närmare på det. Sedan säger hon något i stil med "din kvalificeringsperiod är ju till September 2021, men låt gå för denna gången".

Hoppas du rapporterade in detta till SAS, inte ok.
 

obs

Medlem
Inrikes i Danmark serveras kaffe och te nu för tiden endast i Plus. Det uppgavs att vara av tidsskäl men förut har de ju hunnit med servering i Go också så det borde väl också vara möjligt nu. Får väl snarare anses som en till 'enhancement'...
 
Toppen