Senaste nytt

Vad har ni planerat för resa över jul och nyår?

Johanna

Medlem
Sydamerika såklart men har Portugal som backup.
Rio de Janeiro bokat. Hoppas resan går att genomföra.
Modiga ni är. Jag vill också ditåt. Helst Colombia men jag tror inte jag vågar boka dit än.

Bokat Filippinerna jul/nyår. Turkish nya Business.
Sugen på att återvända dit eller till Malaysia. Undrar bara när de öppnar upp. Följer Thailand och de ser ut att dra ut på det.
 
VI sticker direkt efter nyår, till Manila, Borocay, Palawan (El Nido). 3 veckor... hoppas vi!
Turkish A350, hoppas jag :)

Palawan-El-Nido-Boatss-Philippines-Filippinerna.jpg
 

ulagun

Medlem
Avvaktar läget, men längtar verkligen att åter kunna göra vår årliga NHL resa.
Bokade flyg till Houston förra året, som blev inställt. Börjat smått planera för december i år i istället
Se Tampa och Nashville. avsluta med sol och bad västra Miami.
Senaste resan gick till Calgary och Edmonton. Härlig hockey men garantetat inget bad/strandliv.
 

Ubbe

Medlem
Thailand 9/12 med Swiss Business är klart om inget händer där, ev Phu Quoc Vietnam nån vecka och ev en sväng via Kep Cambodia på vägen tillbaka mot Bangkok 6 veckor senare. Allt beror ju på smittläget och vilka inresebestämmelser det är då. Nu får man väl lägga 5000$/person som säkerhet om man ska resa in i Cambodia, och är det så då så hoppar vi givetvis det.
 

mkubisztal

Medlem
Jag har bokat awardresor till både Thailand & Filippinerna över nyår, 3 veckor. Som läget ser ut nu är jag väldigt skeptiskt till att Filippinerna kommer öppna upp för utländska turister innan året är slut.

Thailand ligger en bra bit före när det gäller planering. Phuket öppnar snart för vaccinerade. Dock alldeles för omständigt.

Filippinerna tar fortfarande inte emot personer utan anknytning till landet. Dessutom max 2000 passagerare per dag som får ta sig in i landet med diverse karantänregler. Reglerna där ändras för ofta.

Jag hoppas så klart på att något av alternativen ska vara genomförbart. Mexiko börjar dock kännas mer sannolikt. Har börjat leta några alternativ där istället.
 
Toppen