Senaste nytt

Rapportera om SAS kabinservice efter 1/6 2021

Jonas F

Medlem
Jag flög från Mallis i plus och rapporterade ovan: Boxen idag hade kalla kokta potatisar och varmrökt lax + någon mystisk vit röra och en alcoservett.

Vin och sprit enl tidigare rapporter. De blev nästan sura när jag sa nej till Kaffe... :)
Var det boxen som är vana vid att se den? Alltså kuben? Eller var det något nytt mindre kubistiskt sätt som maten presenterades på?
 

Ubbe

Medlem
Ingen kub. Rektangulär papplåda med en plastlåda inuti och sedan servett med plastbestick.
 

Ubbe

Medlem
Diskussionen som Sir Lemon startade handlade om varför sparkling wine inte serverades i Norden/Baltikum.
Jag påpekade att det inte bara är det som tagits bort ur sortimentet
för den regionen.
Påstår du att sparkling serveras på resor utanför den regionen?
Källa på det?
 
Ingen öl idag heller på de två flygningar jag gjort, CC på sista flighten sa att de var något problem med leverans så att inga inrikesflyg hade bärs. Nu har jag förvisso bara åkt flighter utförda av X fly, 2x ATR72 och 2x CRJ900 men jag tar för givet att man kör samma catering som SAS.
 

M.K

Medlem
D0BAB9C0-7C97-4031-8B50-9607FBB0FA94.jpeg


Saknade men inte glömda. Trevligt med kaffe och vin igen i Plus. Jag har dock inte hittat någon Mikkeller än, bara tråkig Carlsberg hittills på flygen.
 
Toppen