Senaste nytt

Rapportera om SAS kabinservice efter 1/6 2021

Homer

Medlem
Nej. Frågeställningen var hela utbudet utan begränsningar till Norden/ Baltikum.

Diskussionen som Sir Lemon startade handlade om varför sparkling wine inte serverades i Norden/Baltikum.
Jag påpekade att det inte bara är det som tagits bort ur sortimentet
för den regionen.
 
Last edited:

Ubbe

Medlem
Boxen idag hade kalla kokta potatisar och varmrökt lax + någon mystisk vit röra och en alcoservett.
 

SK989

Medlem
Tallinn hör till Norden, så inget bubbel där :(
Norden+ är en SAS-definition för Eurobonus som avser det geografiska Norden minus Island men plus Baltikum, Polen och Tyskland. Det har dock inget med ombordsservicen att göra i fråga om bubbel eller inte. Enligt min erfarenhet serverar SAS inte bubbel ombord på inrikesflyg eller utrikesflyg inom Skandinavien plus Finland. På övriga linjer har man bubbel, d.v.s. till Baltikum, Polen och Tyskland har man normalt bubbel med ombord. Just till/från Tallinn har jag druckit bubbel flera gånger.

Som alltid med SAS finns dock undantag från huvudregeln. Färöarna och Svalbard borde väl räknas som inrikes alternativt inom Skandinavien och därmed inte medföra bubbel ombord men de två gångar jag flugit till/från Färöarna fanns bubbel med men Svalbard vet jag inte hur det är med.

Ovanstående gällde alltså hur det var före coronan.
 
Last edited:
Toppen