Senaste nytt

UberEATS

Johanna

Medlem
Vad är det som är dåligt som är bättre på andra tjänster?
Utbudet på restauranger?
Leverans av mat?
Pris?

Om det är andra faktorer så känns det som att det ligger utanför vad UberEats kan påverka.
När det blir fel vilket det blir relativt ofta så funkar inte deras support. Wolt är bäst, så snabba och proffsiga. Foodora ok. UberEats fick jag bråka med hur länge som helst. När dom väl gjort sin bedömning stängde dom ärendet och när jag påpekade att jag var missnöjd så fick jag bara autosvar om att det redan var bedömt. Det var en total miss i ordern. Hade det varit på marginalen hade jag inte brytt mig.

Sen upplever jag att det tar längre tid med dom och att de har färre som levererar. Ofta som det inte finns förare tillgängliga.
 

Hachans

Medlem
När det blir fel vilket det blir relativt ofta så funkar inte deras support. Wolt är bäst, så snabba och proffsiga. Foodora ok. UberEats fick jag bråka med hur länge som helst. När dom väl gjort sin bedömning stängde dom ärendet och när jag påpekade att jag var missnöjd så fick jag bara autosvar om att det redan var bedömt. Det var en total miss i ordern. Hade det varit på marginalen hade jag inte brytt mig.

Sen upplever jag att det tar längre tid med dom och att de har färre som levererar. Ofta som det inte finns förare tillgängliga.

Japp, Uber Eats tog låååång tid på sig för leverans och när de väl kom så var maten kall. Deras största fördel är att de är globala och i andra marknader funkar de toppen. I Mexiko går det utmärkt att köpa ett abonnemangskort som ger gratis leveranser och rabatt på vanliga Uber. Det använde jag ofta, även om det i många fall var billigare att ringa restaurangerna och be om utkörning.

Andra nackdelar med UberEats är att de inte accepterar betalning med Edenred-kort, vilket är dåligt på den svenska marknaden. De gömmer också villkor i kampanjerna som inte är transparenta. Exempelvis så ger de bara rabatt på mat som inte körs ut av restaurangerna själva. Vilka de är går bara att få reda på när man försöker lägga till koden i betalningsmomentet. I min marknad verkar de flesta restaurangerna köra ut själva, eftersom det knappt finns några Uberförare här alls. De få restauranger som faktiskt lyckas få till någon Uber-ansluten förare lägger på kanske 30-50kr per rätt, jämfört med att beställa direkt från restaurangen eller Foodora. Och eftersom förarna är få så blir maten stående och blir kall.

Det känns faktiskt som att Uber inte kan den svenska marknaden alls.
 

Jönsson

Medlem
Har gjort tre beställningar med Uber Eats. Samtliga med kall mat (dock inte alls rätter då restaurangerna ibland packar tillräckligt bra). Tveksamt om jag beställer mer via Uber.

Edit: dessutom drog leveransens över tiden vid två tillfällen. Vid det ena tillfället med nära en timme!
 

M.K

Medlem
Jag beställer mycket och ofta i centrala Stockholm. Jag är nöjd och de få gånger problem uppstått har de agerat snabbt, vanligen med kompensation.

27F36B23-2FCC-4997-AC0E-8BAB09F035C0.jpeg
 
Last edited:

Nikje

Medlem
Paypal-erbjudande, inte testat själv.
Screenshot_20210611-134819_Chrome.jpg


Gäller endast för två ordrar. 100 kr rabatt per order exklusive leveransavgift när du beställer för 150 kr eller mer på båda ordrarna. Gäller endast för nya användare och inom Uber Eats leveransområde i Sverige. Gäller till och med 31/07/2021, kl. 23.00 och endast för de 10,000 första kunderna som applicerar koden. Gäller endast vid PayPal som betalningsmetod i Uber Eats-appen. Läs fullständiga villkor på http:/t.uber.com/emea_tc. Utgivare av koden är Uber Portier B.V., Meester Treublaan 7, 1097 DP, Amsterdam, Holland. Du måste vara minst 18 år för att kunna använda Uber Eats-appen.
http:/t.uber.com/emea_tc
 

Samosaguas

Medlem
Kanske kan vara till glädje för nån:

0 kr leveransavgift med koden FOTBOLL när du beställer mat för 200 kr eller mer. Gäller t.o.m. 30/06/2021 kl. 23.00 och endast för de 5,000 första som applicerar koden.
 
Toppen