Senaste nytt

Diamond life

intuition

Medlem
Album: Diamond Life
Artist: Intuition
Spår 1: The spoken intro
(MMX-ARN-UME-ARN-MMX)

"He's laughing with another girl
And playing with another heart
Placing high stakes, making hearts ache
He's loved in seven languages
Diamond nights and ruby lights
High in the sky
Heaven help him when he falls
"


Den gamla kärleken hade svalnat lite. Hennes guld öppnade inte längre alla dörrar. Lounger och fast-trackar började se ner på vårt förhållande. Ibland fnös de bara. Ibland slängde de ut oss. Och att fröken Aegean sänkte intjäningen på SAS biljetter gjorde inte vårt förhållande starkare.

Den nya flamman lovade Diamond life. Fyra gånger fortare än någonsin förut. Att hon dessutom, efter lite mild påtryckning av kronofogden, faktiskt hade betalt av sina gamla skulder gjorde att jag kunde se henne med nya ögon.

Man måste hålla isär saker och ting när man planerar en affär. Jag skaffade ett helt nytt kreditkort bara för hennes skull. Ett premium. Satsa 20 000 kr för full utdelning, sa de. Satsa pengarna på att resa med henne och du kommer att leva the Diamond life. Hur skulle jag kunna säga nej?

- Vi måste vara försiktiga, sa jag en dag.
- Vaddå? sa hon
- Min partner är livrädd för virus. Jag får absolut inte komma hem med någon smitta.
- Men du har ju tagit vaccinet nu, invände hon. Och jag lovar att vi använder skydd hela tiden! Det är faktiskt så, sa hon med ett Mona-Lisa-leende, ingen kommer in i mig utan skydd...

Plötsligt kändes allt så mycket bättre. Jag ville ha henne.

- Men vi måste vara diskreta också, viskade jag.
- Vaddå, sa hon med halvhög röst.
- Jag har inte berättat för någon om att vi ska ses.
- M-hm, sa hon.
- Och det är ju liksom inte en engångsgrej, sa jag. Vi har ju redan planerat 24 träffar.
- Jag tänker inte berätta för någon, svarade hon lite förnärmat. Och du berättar väl inte heller? Så då är det ju lugnt.
- Jo, men jag gillar inte att smussla. Och tänk om vi blir påkomna. De skulle bli så besvikna och sårade både hemma och på jobbet om de visste.
- Shh, bekymra du inte ditt söta lilla huvud. Möt mig i morgon kl 0945 och jag lovar att göra allt bra för dig. Sturup Gate 3, viskade hon ömt.

Och så fick jag en hemlig Q R-kod för att hon säkert skulle känna igen mig.




OK, så där startar min berättelse. Det kanske ändå var dags att byta lojalitetsprogram. En utmaning från SAS om 4x poäng/segment triggar min fantasi. Samtidigt, löneslav om dagarna och familjefar om kvällarna. Med en partner som är hysteriskt rädd för smitta och spritar av pasta-paketen innan de läggs i skafferiet. Plus en mini-me som ger mig upp till 4 minuters egentid i veckan. Är fantasin om Diamond life ens möjligt?

Jag tvekade länge om jag skulle skriva om det. Det är ju inte direkt första rapporten på ämnet. Och det finns begränsade möjligheter att få två dussin inrikesresor låta spännande och exotiska.
Jag prövar ändå, men med en alternativ vinkel. Inte så mycket om flyg. Mer om hur i helv*** man får ihop livet som resenär när resten av livet ska ånga på i 150 knyck. Om jag nu ens får ihop det.

En fredag i maj börjar färden. Jag har bokat 4 segment. Ytterligare 4 segment kommer måndagen efter.
Sedan droppar priserna i juni. Nu är det allt eller inget. Två fullsmockade torsdagar ska avsluta elddopet. Lägsta pris gäller för upphandlingen och jag är då nere i 538 kr / segment. Eftersom jag räknar med att faktiskt flyga allt så är kravet jet-flyg. Plus det lilla kruxet att det måste hålla sig till dagtid, så att jag dels kan jobba på distans, dels inte behöver förhandla hemma om min lilla affär. Till min förvåning får jag ihop det. jag behöver bara "jobba sent" 3 dagar. Det låter rätt trovärdigt, intalar jag mig.


Fredagens upplägg är en simpel MMX-ARN-UME-ARN-MMX-tur. Fyra segment på under 6 timmar. Schemat blir 09:45 - 15:35 och jag bör alltså hinna hem i god tid även om något blir försenat. Men dagarna innan avfärd inser jag att det effektiva schema gör det omöjligt att jobba under dagen. Bytena är för korta för att hinna något och wifi ombord kommer att kosta per segment. Så jag fegar ur på distans-jobb delen och ber om ledigt.

Fredagen avlöper perfekt. Jag lär mig att Arlanda är svaga punkten, att jag måste packa med egen mat och att 6 timmar flygning inte är så slitsamt men att 6 timmar mask är det.


Så.
Spår 1 i albumet är tonar ut. Det kan bli 3 spår till om publiken visar intresse.

Kan affären hållas hemlig? Når vår hjälte Diamond life? Och vad är det för djäkla sångtext han envisas med?
Det kan eventuellt avslöjas i spår 2.
 
Last edited:
Toppen