Senaste nytt

Rapportera om SAS kabinservice efter 1/6 2021

palmen

Moderator
Får hoppas Mikkeller kommer tillbaka snart, de har väl lite långsammare uppstart av produktion än industrilagern. eller ännu bättre om de roterade runt lite bland skandinaviska mikrobryggerier.
Att få en öl klar är gjort på mindre än en månad, men frågan är ju när det finns tid att brygga den, de har ju en rätt diger planering över vad som bryggs när och om sas inte lägger ny beställning på fler burkar (de tidigare lär ha passerat bäst före) lär det ta tid innan de är tillbaka.

Var väl även planer på Stockholm Bränneri som gin ombord, den verkar också borta. Även Ringi verkar saknas på menykortet.

Mikkeller, Ringi och tomatjuice var något jag nästan alltid beställde. Då finns bara GT kvar för egen del.
 

Hafermann

Medlem
Att få en öl klar är gjort på mindre än en månad, men frågan är ju när det finns tid att brygga den, de har ju en rätt diger planering över vad som bryggs när och om sas inte lägger ny beställning på fler burkar (de tidigare lär ha passerat bäst före) lär det ta tid innan de är tillbaka.

Var väl även planer på Stockholm Bränneri som gin ombord, den verkar också borta. Även Ringi verkar saknas på menykortet.

Mikkeller, Ringi och tomatjuice var något jag nästan alltid beställde. Då finns bara GT kvar för egen del.
Ringi har funnits fram till nu. Märkligt om man plötsligt lyfter bort den.
 

Homer

Medlem
Att få en öl klar är gjort på mindre än en månad, men frågan är ju när det finns tid att brygga den, de har ju en rätt diger planering över vad som bryggs när och om sas inte lägger ny beställning på fler burkar (de tidigare lär ha passerat bäst före) lär det ta tid innan de är tillbaka.

Var väl även planer på Stockholm Bränneri som gin ombord, den verkar också borta. Även Ringi verkar saknas på menykortet.

Mikkeller, Ringi och tomatjuice var något jag nästan alltid beställde. Då finns bara GT kvar för egen del.


Var väl bara longhaul?
Gin från Stockholm Bränneri ombord på SAS | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
 

Homer

Medlem

Ja, var inte orolig


The following will be applicable from June 01JUN21:

SAS Plus
On EU flights to/from Scandinavia and flights to/from and within Sweden and Denmark, from 50 min flight time, passengers in SAS Plus will be offered a complimentary breakfast box until 9.00am. The rest of the day, an updated New Nordic meal service (on EU flights over 80 min) or a café assortment, including soft drinks and alcoholic drinks, snacks and fresh sandwich (available on selected routes), will be offered (on flights from 50min).

New Nordic Meal service
We will be reintroducing our fresh sandwich (polarrulle) option as a part of the Café offer on selected Domestic and Intrascand flights. Overall, our customers will enjoy an updated complimentary drink (including alcohol) and snacks assortment.

Complimentary PLUS service on EU flights appr. over 80min flight time
This is a truly curated and New Nordic experience. Ingrediencies and details are our passion - sourced locally and in season, and always with top quality. The serving experience is new and designed in a 100% sustainable craft paper box. The meal will be served with a selected drinks (including alcohol), complimentary coffee or tea and handmade pralines signed Hedh & Escalante.
 

samet

Medlem

Jajamensan... dock bara ost.
20210601_181815.jpg
 
Toppen