Senaste nytt

Revolut har lanserats i Norden

intuition

Medlem
Nu skrev även jag, håller med tidigare inlägg där personen skrev ju fler som skriver desto bättre. Men svaret man får är ju hittepå svar. Jag har förklarat flertalet gånger att referensen behöver vara korrekt då jag ibland betalar fakturor men de verkar inte förstå. Hoppas fler i forumet kan belysa detta problem.
Det svaret... Oj.
Ta emot ett kundklagomål och sedan förklara för kunden, som om kunden är en tvååring, att det inte alls är ett problem: "Tänk om vi istället hade skickat betalningarna utan kontouppgifter men med referensen, det hade ju varit jättedåligt."
Suck.
 

M.K

Medlem
Kunde det vara idé att samordna detta här i tråden?

En namnlista där vi med premium/metal sänder samma mail där vi hotar eller kräver nedgradering till gratisvarianten. Detta då tjänsten inte fungerar. Enda problemet är att det fortsatt fungerar för mig och säkert fler, men bra vara förberedd inför juni.

Money talks!
 
Last edited:

hco

Medlem
Jag har skrivit och klagat också nu.
Det finns väl inget en stackars chatsupport-agent kan göra men om tillräckligt många klagar kanske det eskaleras. Kanske....

Fick ett icke-nonsenssvar. Hoppas det stämmer.

"hco, I am really sorry for this inconvenience but just to let you know that the relevant team is continue working on to improving the transfer of SEK payment. I really hope that it will be done as fast as possible!
Please do let me know, if you need any further help!"
 

mha321

Medlem
Fick ett icke-nonsenssvar. Hoppas det stämmer.

"hco, I am really sorry for this inconvenience but just to let you know that the relevant team is continue working on to improving the transfer of SEK payment. I really hope that it will be done as fast as possible!
Please do let me know, if you need any further help!"
Ungefär det har jag fått också. Och att de lovat höra av sig när det är fixat. Det senarare känner jag mig klart tveksam till att de faktiskt kommer göra...
 
  • Gilla
Reactions: hco
Kunde det vara idé att samordna detta här i tråden?

En namnlista där vi med premium/metal sänder samma mail där vi hotar eller kräver nedgradering till gratisvarianten. Detta då tjänsten inte fungerar. Enda problemet är att det fortsatt fungerar för mig och säkert fler, men bra vara förberedd inför juni.

Money talks!
Jag gillar denna idé. Om någon kan formulera en mall så använder jag den gärna.
 
6fcd295910ae897ce7ff04948c3b6772.jpg


Lite ironiskt med tanke på situationen med OCR.
 

LSH

Medlem
Innebär denna ändring att överföringar ser ut att komma från ett svenskt konto? Det finns ju flera svenska banker (avanza, sbab m.fl.) som helt vägrar att ta emot utlandsinbetalningar.
 
Innebär denna ändring att överföringar ser ut att komma från ett svenskt konto? Det finns ju flera svenska banker (avanza, sbab m.fl.) som helt vägrar att ta emot utlandsinbetalningar.
Osäkert, när jag skickade till min son, med både IBAN samt clearing+kontonummer angett registeras det på mottagande bank som en europabetalning och redovisas mot hans IBAN nummer.

Detta var hos Sparbanken Nord för ca 14 dagar sedan.
 

intuition

Medlem
Innebär denna ändring att överföringar ser ut att komma från ett svenskt konto? Det finns ju flera svenska banker (avanza, sbab m.fl.) som helt vägrar att ta emot utlandsinbetalningar.
I mitt senaste exempel såg det ut som en anonym överföring från ett konto i Nordea.
 
Toppen