Senaste nytt

Söker input kring bonusresa!

tobo

Medlem
Ringde och provade att få till denna Bali-resa och IST-DPS var inga problem, däremot fanns det inte poängplatser ARN-IST så det gick inte vägen. Misstänker att jag får kika med Air Canada och United för att göra en ny plan. Fattar inte hur ni kan vara så snabba på att söka :)
 

tobo

Medlem
HUACA FTW!

Ringde igen och den trevliga kvinnan testade hela sträckan och det var väl married segments för nu fungerade det. Det blev enligt ditt förslag @Maja! Lite fler poäng än Mexico men har drömt om Bali så det får det vara värt ;)

Stort tack till @Maja och @Piffsan för snabba och bra svar, en stor surdeg som bara löste sig sådär härligt!
 

Piffsan

Medlem
Härligt! Då ser vi fram emot en spännande reserapport!
Hade varit kul att få höra ungarnas reaktion när de kommer hem från skolan - hur var jobbet? Jo tack bra men jag passade på att boka en resa till Bali över påsklovet till oss alla fyra :p:D:D:D
 

tobo

Medlem
Haha, de pratar ofta om "stolarna där fram" så vet inte om jag vågar berätta, innebär ju konstant tjat i knappt ett år ;):p Bali vet de inte vad det är ännu skulle jag gissa, men bara en enkel bildsökning på google gör ju att det suger något fruktansvärt i restarmen.
 

Maja

Medlem
Härligt att du fick till en bokning! :) Har själv en bokning dit, fast från Göteborg med utresa den 6/4 via Taipei då direktflighten inte fanns kvar när jag skulle boka. (Den har dock poppa upp nu, men har en fri ombokning trots utgången voucher så avvaktar och ser om det mot all förmodan blir så att SQ öppnar upp för bokningar då vi flyger hem från Singapore).

Skulle ursprungligen ha åkt påsklovet 2020, så 2 år senare hopppas jag verkligen vi kommer iväg. Tror denna resa om ombokad 5ggr för vår del. :D:eek:

Hoppas vi båda får en härlig resa påsken 2022!
 

tobo

Medlem
Roligt att ni också skall iväg dit! Har inte varit på Bali tidigare så nu har vi ett år att kika på hotell, upplevelser och liknande. Blir väl att söka och fråga på detta utomordentliga forum som vanligt :D

Har inte haft några ombokningar, däremot en riktig tråkig avbokning 2020 då vi under blomningen skulle till Tokyo med rolig routing. Bra bolag, lounger och hårdvara. Dessutom skulle det vara premiär för Tokyo och Japan för oss så kändes skitkul inför men det får helt enkelt bokas i framtiden.

Håller med, hoppas vi båda får det alldeles för gött påsken 2022!
 

palmen

Moderator
Kul att du fick till resan så snabbt! Stort tack till @Maja och @Piffsan för snabb hjälp och guidning.

Nu tänkte jag vara lite pessimistisk, är inte helt övertygad att det kommer gå att resa obehindrat till Asien i början på nästa år så övriga bokningar du gör i anslutning till detta bör vara fully flex. Kan ju även vara bra att kanske inte bygga upp för höga förväntningar där hemma då det finns risk att det måste ställas in.

Finns massor av trådar här på forumet med tips på Bali för familjer, hotell, var man ska bo osv, bara kolla igenom dessa för mer inspiration.
 

tobo

Medlem
Absolut @palmen , ska inte dra i för höga växlar. Tänkte faktiskt inte boka mycket annat kring resan nu för stunden utan låra den ligga som en planerad buffert och sedan invänta iaf den närmaste tidens vaccineringar. Känns iaf skönt att ha någon resa bokad för de poängen som var på väg att gå ut. Tänker som så att om det fortsätter strula och viruset muterar och har sig så kanske man får boka om efter augusti utan att tappa poäng. Att hitta roliga resmål brukar gå fint med lite slit och hjälp härifrån!

Det här med att tycka att Corona suger och att mycket flyttas på framtiden är barnen vana vid redan. Å andra sidan har vi inte drabbats alls förutom resemässigt och med det perspektivet spelar ju en viss besvikelse mindre roll i det stora hela.

Ska kolla igenom trådär osv, även om det skiter sig april 2022 finns ju Bali kvar ;)
 
Toppen