Senaste nytt

Fast Track borttaget på Arlanda för Lufthansa Business?

GOTBound

Medlem
Trådens rubrik är långt ifrån tydlig och är närmast en krigsrubrik. Ve och fasa om Arlanda verkligen hade plockat bort fast track! Det är dock fullt möjligt att just Lufthansa plockat bort fast track för sina resenärer.

Den separata kön, fast track, på Arlanda T5 finns mest definitivt kvar och fungerade alldeles utmärkt så sent som imorse. Den korpulente farbrorn framför mig fick ta sin fru och vända då varken automatgrinden eller vakten släppte igenom dem medan den omedelbart öppnade sig för mig. Har man inte rätt biljett fungerar Amex Platinum och Centurion också som alldeles utmärkta grindöppnare i fast track.

Det fungerade lika bra för ett par minuter sedan också [AMEX Plat]
Det blev en liten omväg ut ur sterila zonen när jag anlände från CPH [beror på tullfiltret nu när all inrikes går från 5:an].
 

Moco

Medlem
Lufthansa har ju dock varit snabba med att klippa tredjepartslounger under pandemin (bolag som SAS och TAP redan innan) så att de tar bort fast-track är kanske inte förvånande. Tröttsam utveckling dock. Jag har upprätthållit ganska mycket resande under pandemin och tycker att Lufthansa skött det ganska bra, samtidigt som man får konstatera att det blir allt mindre intressant att resa med konstanta neddragningar i service, testkrav (som förmodligen hänger kvar ett bra tag) etc.

Lösningen för branschen blir inte att dra ned på allt, utan det måste satsas om resenärerna ska lockas tillbaka. Hemmajobb fungerade bra innan pandemin, fungerar ännu bättre nu, och de företagsledningar som inte redan insåg det tidigare har insett det nu. Jag byter gärna korthögen mot mer tid hemma, istället för tröttande resande under allt sämre förutsättningar (oavsett om det gäller economy, business, eller first). Hemska tanke när resan i business eller first nu börjar med långa köer och ingen lounge (om inte resenären kompletterar med tio olika tredjepartslösningar). Såväl flygplatser som flygbolag bör verkligen tänka till nu.
 
Toppen