ilon
Medlem
Lunch, möten och chill i loungen avklarat, nu ska det bli åka av!
Damen i gaten misslyckas med att få mikrofonen att fungera, men fortsätter med en dåres erfarenhet att rabbla.
Jag såg tidigare att jag nu åter ska få nöjet att flyga ES-ATC, men nu är gissningsvis även resten av crew bytt
När jag går över plattan gassar solen, och när vi kliver in i planet så är det uppenbart att planet stått här ett tag, här är VARMT!
Under tiden vår står stilla och väntar på push back så vandrar tankarna till tidigare inrikesflygningar... Men för länge sedan i Thailand
På denna flygning har jag åter granne, och planet är nära nog fullt, och vi har en dansk och en svensk med kraftig brytning som crew i cabinen, samt vad jag uppfattar som två svenskar i cockpit.
Crew med kraftig brytning pratar igenom säkerhetsgenomgången, och har nog den mest monotona röst jag varit med om för ändamålet.. HUR ska jag klara med ett gäng turer med det?!
Till slut så startas iaf motorerna och vi får äntligen in lite sval luft, för att kort därefter börja taxa.
När de sedan i luften serverat klart i plus, och ska börja gå med vagnen framåt för att servera minus framifrån så är den danska crew proaktiv och frågar mig om jag vill ha något att dricka när de är på väg fram.
Jag tycker mig ha uppfattat att de gjort även så tidigare flygningar, utan att samtidigt sälja till övriga omkring. Uppenbart så håller de (i xfly) faktiskt koll på vilka i minus som är diamond, något jag ibland saknar på SAS mainline.
Det blev en lugn flygning ovan molnen, och jag har nu börjat be om dricka för att döda tristessen
Åter igen låga moln vid inflygning, och landar i ett strilande regn.
Avstigningen var på väg att bli kaotisk, då Hammarby IF var ombord, och tydligen inte förstod varken svenska med dansk brytning eller engelska, utan vissa skulle promt av först, trots sittplats längst bort från dörren.
ARN GOT SK 161 14:15 15:30 ATR72 avklarad, och efter att ha vänt uppe i gate (samt fått nytt boarding pass) ska jag nu med returen
GOT ARN SK 162 16:00 17:10 ATR72
Damen i gaten misslyckas med att få mikrofonen att fungera, men fortsätter med en dåres erfarenhet att rabbla.
Jag såg tidigare att jag nu åter ska få nöjet att flyga ES-ATC, men nu är gissningsvis även resten av crew bytt
När jag går över plattan gassar solen, och när vi kliver in i planet så är det uppenbart att planet stått här ett tag, här är VARMT!
Under tiden vår står stilla och väntar på push back så vandrar tankarna till tidigare inrikesflygningar... Men för länge sedan i Thailand
På denna flygning har jag åter granne, och planet är nära nog fullt, och vi har en dansk och en svensk med kraftig brytning som crew i cabinen, samt vad jag uppfattar som två svenskar i cockpit.
Crew med kraftig brytning pratar igenom säkerhetsgenomgången, och har nog den mest monotona röst jag varit med om för ändamålet.. HUR ska jag klara med ett gäng turer med det?!
Till slut så startas iaf motorerna och vi får äntligen in lite sval luft, för att kort därefter börja taxa.
När de sedan i luften serverat klart i plus, och ska börja gå med vagnen framåt för att servera minus framifrån så är den danska crew proaktiv och frågar mig om jag vill ha något att dricka när de är på väg fram.
Jag tycker mig ha uppfattat att de gjort även så tidigare flygningar, utan att samtidigt sälja till övriga omkring. Uppenbart så håller de (i xfly) faktiskt koll på vilka i minus som är diamond, något jag ibland saknar på SAS mainline.
Det blev en lugn flygning ovan molnen, och jag har nu börjat be om dricka för att döda tristessen
Åter igen låga moln vid inflygning, och landar i ett strilande regn.
Avstigningen var på väg att bli kaotisk, då Hammarby IF var ombord, och tydligen inte förstod varken svenska med dansk brytning eller engelska, utan vissa skulle promt av först, trots sittplats längst bort från dörren.
ARN GOT SK 161 14:15 15:30 ATR72 avklarad, och efter att ha vänt uppe i gate (samt fått nytt boarding pass) ska jag nu med returen
GOT ARN SK 162 16:00 17:10 ATR72