Senaste nytt

Ut på tur mot diamond

ilon

Medlem
Uppe med tuppen!
Bra frukost på hotellet, både egg och bacon, yogurt och smörgåsar fanns med bra variation.

Väldigt tomt vid 05.20 när jag kommer ner, bara ett annat sällskap, klädda i.. *trumvivel* SAS uniformer!
Jag känner direkt igen min crew från gårdagen, men funderade igår lite över var de egentligen äter kvällsmat.. De ger inget tecken av att känna igen mig, och går vid 05.30. Strax därefter går jag själv upp på rummet och borstar tänderna och tar min, idag något mindre välfyllda väska.

Framme vid incheckningsdisken så ber jag om att få boarding pass för dagens nästa flight TILL Stockholm efter att jag fått mitt första, och får misstänksamt frågan "varför då? Är du rädd att missa den här? Du vet att om du är incheckad och missar så blir du en no-show?".. Jaja, jag vet "jag har bokat på den också.". Får iaf nästa också, men har då inte mage att be om nummer tre, utan beger mig istället mot security.

Idag pep mina skor, men efter att de fått åka röntgen dem med så var jag igenom och gick bort till gate 17, där boarding redan var igång.

IMG_20210511_055525.jpg

Jag går över plattan, tar de numera välbekanta sista stegen upp för trappan och in i kabinen där jag säger god morgon med mitt allra bästa humör, till samma crew som igår! 
Fick till svar ett "men du ÄR ju här.. Herregud!". Går nöjt och sätter mig på 11A.
När de sedan stänger overhead så passar crew på att fråga mig "kommer du flyga med oss hela dagen eller? För sen ska ju vi tillbaka hit.." mitt svar blir bara "jajemän, såklart!". Blicken, obetalbar :D

Nu är det dags för dagens första;
GOT ARN SK 140 6:20 7:30 ATR72
:cool:
 

ilon

Medlem
Dagens första avklarad, humöret på topp, ringin smakade väl, och crew har börjat ta mig för en del av inredningen :p

När vi startade i Göteborg var det låga moln, och vi landade i ett soligt Stockholm. Flighten var knappt halvfull, och med tomt säte bredvid så kunde jag jobba lite.
IMG_20210511_062046.jpg


Landade gjorde vi 15 min tidigt, men vad gör väl det, det blir ju fler minuter i luften idag :D
IMG_20210511_071912.jpg


Gate 1 börjar bli något av en favorit, då kan man ta det lungt i loungen innan boarding.. B)
IMG_20210511_073549.jpg
 

ilon

Medlem
Tji fick jag, för när jag nu tittar så ska jag inte flyga från ettan, utan från nian!
Oh well, får nog chansen att stöta ihop med det där crewet (som flög mot Malmö nu) igen, jag har ju några fler vändor att klara av innan jag är klar!

Så nu sitter jag tålmodigt och väntar.. Ny gate. Nytt plan.
Men.. Samma destination!
Mycket riktigt, det blir nu flight SK 2151 mot Göteborg, med en ATR72 :D:D
IMG_20210511_075636__01.jpg
 

ilon

Medlem
Vad vore väl SAS utan att vara konsekvent inkonsekventa? Nu sker boarding i samlad hög istället för radvis på denna flight :)

Nu till det sjukaste än så länge..
Jag går över plattan mot nya kärran, myser lite i solen.
IMG_20210511_081129.jpg


Tar så så de få stegen upp för trappan och kliver in i kabinen, tittar upp, och vad ser jag? Jo, SAMMA CREW SO TIDIGARE!
Denna gång är det MIN tur att förvånat fråga "har ni bytt kärra?!" men får svaret att "ja, men bara jag, resten är kvar på den andra".

Sätter mig fortfarande lite ställd på min plats 11A, i en kabin fyllt till ca 1/3.

Nu kör vi:
ARN GOT SK 2151 8:25 9:40 ATR72 :p
 

ilon

Medlem
Det slår mig hur väldigt mycket små sjöar och vattendrag vi har när jag sitter och filosoferar under mina starter och landningar. Och att våra små samhällen som byggts ut gjort det i skogen, snarare än på fälten (till skillnad mot nere i Tyskland och Holland tex, där jag upplever det omvända).
IMG_20210511_083410.jpg


En annan sak jag reagerar över är att ATRen tenderar att flyga betydligt lägre än tex jetplan så som A320 och B737, stämmer det?

Under flygningen så frågar den i crew som flyttade över vad jag programmerar, och håller tydligen själv på att lära sig C#. Någon som håller på att skaffa plan B om utvecklingen för flyget fortsätter i tangentens riktning tro? :eek:

Vi landar så genom ett tätt molntäcke i ett regnigt Göteborg.
IMG_20210511_093108.jpg


Får nu inte ens ett hejdå från crew längre, bara ett vi ses om en stund :D

Kan även meddela att varken SAS eller Vinga lounge var öppen nu. Vinga verkar doch ha öppet, bara inte just nu.
IMG_20210511_094407.jpg
 

ilon

Medlem
Boarding complete och dörrarna stängs 09.56, regnet strilar ned utanför och på min plats 12A kan jag konstatera att även denna flight är ganska flest fylld.
IMG_20210511_095552.jpg


Jag känner att det börjar närma sig lunchdags, men så har jag ju också så passande en lucka efter efter denna flight SK 142 till Stockholm.

Med kurrande mage så fann jag ingen ro att jobba, utan istället blev det ytterligare en P3 dokumentär och njuta av utsikten.
IMG_20210511_105125.jpg


Passade även på att prata lite med crew, och det visade sig att dem tydligen blivit uppsagda tidigare, men nu var tillbaka och jobbade igen. Och att det är väldigt annorlunda (stämning?) numera.

Vi landade 10 minuter tidigt i ett soligt Stockholm, och gjorde så den långa taxningen till terminalen.
IMG_20210511_110735.jpg


Med detta så är det nu halvlek och dags för lunch!
 
Toppen