Senaste nytt

Restaurangtips för en helg i Göteborg

GOTBound

Medlem
För en som bor i NYC så undrar jag vad NY inspirerad betyder? Att man serverar Brooklyn lager för 129 flaskan ? Som sagt är mest undran vad det egentligen innebär när man skriver så.

@Cristoffer Cedergren Lasse på heden med hemlagat mos. Alltid hel special med västkustsallad.
Mycket bra fråga… i detta fall ett oversize hästhuvud hängandes i taket och pasta [mer andra sidan Hudson än NYC om du frågar mig ;)]
 

011430121

Medlem
Om vädret tillåter så skulle jag välja Källarkrogen - Restaurang i Göteborg och deras uteservering ligger 3 minuters promenad från ditt hotell, om vädret inte tillåter skulle jag välja samma krog och sitta inom dörrs, (vill inte skriva ”sitta inne” den tiden är förbi) har du tur får du en trevlig servitris som heter Sofie hon bor i Örgryte! Hur jag kan veta det*
När vi några BC medlemmar åker från Stockholm för att möta en del av BC folket i Göteborg träffas vi där ibland och uppskattar den verkligen goda svenska maten.
Ha en trevlig middag.
* berättade att hon tillsammans med pojkvännen bor där hon är väldigt personlig.
 

Xpressen

Medlem
För en som bor i NYC så undrar jag vad NY inspirerad betyder? Att man serverar Brooklyn lager för 129 flaskan ? Som sagt är mest undran vad det egentligen innebär när man skriver så.

@Cristoffer Cedergren Lasse på heden med hemlagat mos. Alltid hel special med västkustsallad.

Jag vet faktiskt inte och jag kan inte heller påstå att jag kände någon speciell New York känsla när jag var där även om maten var bra. Men citat från deras hemsida tyder ju åtminstone på att dom har hämtat någon form av inspiration från NYC.

”När du kliver in genom de stora bruna, tunga portarna hos oss ska det kännas som att du tar ett steg in i en restaurang på vilken gata i NYC som helst.”
 

Dbodenfo

Medlem
För en som bor i NYC så undrar jag vad NY inspirerad betyder? Att man serverar Brooklyn lager för 129 flaskan ? Som sagt är mest undran vad det egentligen innebär när man skriver så.

@Cristoffer Cedergren Lasse på heden med hemlagat mos. Alltid hel special med västkustsallad.

Jag vet faktiskt inte och jag kan inte heller påstå att jag kände någon speciell New York känsla när jag var där även om maten var bra. Men citat från deras hemsida tyder ju åtminstone på att dom har hämtat någon form av inspiration från NYC.

”När du kliver in genom de stora bruna, tunga portarna hos oss ska det kännas som att du tar ett steg in i en restaurang på vilken gata i NYC som helst.”

den amerikansk italienska maten är just New York inspirerad med mat som ska platsa in mer på västra sidan av Atlanten än östra - precis som L’Aventura i Sthlm. Snackade med Stefan senast jag var där och det var just så amerikansk italienskt som han beskrev maten.


@Cristoffer Cedergren kolla project om de har plats drivs av ett par Anna och Cameron som tidigare har varit på Thörnströms och håller mycket bra standard på både mat och vinlista.

Project | Restaurang i Göteborg
 

Juancarlos

Medlem
@sembl kan bara hålla med @expressen om att Tavolo i Göteborg är New York inspirerad. Det är mer lokalen än maten och priserna på ölen. När du kliver in i lokalen skulle du lika gärna kunna vara i Meatpacking district på Manhattan. Känns ungefär lika mäktigt som att kliva in i Buddakan iNYC.
 
Avalon hade ett bord över en 1h, så det fick bli en snabb grillad sparris och ett glas champagne. Utmärkt!

781b26bfeeb7d17db4dc8ff6210a48a4.jpg

35b61394a2e8ce87caf518dedc5f1a9c.jpg


Tack för alla bra tips. Hoppas någon mer har nytta av dem i sommar!
 
Toppen