Senaste nytt

SAS Mastercard - Trippla poäng 21-23 maj 2021

Rosetown

Medlem
Jag har inte fått länken och kontaktade SEB kundtjänsten via sas mc appen. Fick svar att jag skulle kontakta SAS EB kundtjänsten för att få en länk. Är det SAS och inte SEB som skickar ut dessa mail?
 
Jag har inte fått länken och kontaktade SEB kundtjänsten via sas mc appen. Fick svar att jag skulle kontakta SAS EB kundtjänsten för att få en länk. Är det SAS och inte SEB som skickar ut dessa mail?

Ja mailet kommer från SAS, men när mailet uteblivit vid tidigare kampanjer så har jag kontaktat SEB som lagt till mig.
 

Ricci

Medlem
Blir det 75poäng också om man köper ett SAS Travel Pass dvs 3 x 25 ?
I mitt fall ev 35.000sek för TP(20punches MMX-ARN) x 75poäng per hundra ger 26250 poäng för inköpet.
20 resor ger mig 20x1000x1,25=25K extra Eurobonus poäng.
20 resor innan juli ger mig 20x1000x1,25x4=100K Baspoäng
Summa:
Utgift: 35.000Sek
Intäkt: 51250 Extrapoäng och 100.000 Baspoäng (dvs om jag nu bara reser innan juli).

Eller är jag helt ute och snurar i mina funderingar...?:)
 
Last edited:
Kommer inte ihåg hur det är, men om jag betalar räkningar på fredag via Billhop. Blir det då köp under kampanjen eller blir köpet när fakturan betalas av Billhop? Tänker om jag måste köra idag via curve eller om det bara är att köra på fredag.
 
Last edited:

MrRob

Medlem
Kommer inte ihåg hur det är, men om jag betalar räkningar på fredag via Billhop. Blir det då köp under kampanjen eller blir köpet när fakturan betalas av Billhop? Tänker om jag måste köra idag via curve eller om det bara är att köra på fredag.

När pengarna dras i ditt fall vet jag inte men tänk på att det är en gräns på 10.000:- per dygn (och 20.000:- totalt under 96 timmar) till Billhop från SAS Mastercard.

En "killgissning" är att man kan kringgå det om man använder Curve men det vet jag egentligen ingenting om därav killgissningen..
 
Kommer inte ihåg hur det är, men om jag betalar räkningar på fredag via Billhop. Blir det då köp under kampanjen eller blir köpet när fakturan betalas av Billhop? Tänker om jag måste köra idag via curve eller om det bara är att köra på fredag.
Jag pratade med kundtjänst på Billhop idag i ett annat ärende men passade på att fråga om just den saken. Han sa att om jag lägger in räkningen på fredag, så debiteras dom samma dag.
 

stopover

Medlem
Kommer inte ihåg hur det är, men om jag betalar räkningar på fredag via Billhop. Blir det då köp under kampanjen eller blir köpet när fakturan betalas av Billhop? Tänker om jag måste köra idag via curve eller om det bara är att köra på fredag.

Vid tidigare kampanjer så har jag betalat fakturor via Billhop t.ex. på en lördag och de har först blivit bokade på kortet efter helgen.
Har dock fått extrapoäng för samtliga vilket då betyder att det egentligen är transaktionsdatumet som är avgörande :)
 
Toppen