Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Har en tripp till Tokyo bokad 22 september. Tror jag kan vara vaccinerad och klar när det är dags (är 56), men japanerna verkar ligga risigt till så jag är pessimist. Vad tror ni, finns det hopp? Om inte kan jag boka om till våren med en gång medans det finns gott om resor.
Jag tror personligen inte Asien är att tänka på förrän tidigast 2022. Det är bara en gissning från mig så du får ta det för vad det är värt. USA tror jag dock kommer att ha öppnat till hösten med diverse restriktioner.
 

011430121

Medlem
Har en tripp till Tokyo bokad 22 september. Tror jag kan vara vaccinerad och klar när det är dags (är 56), men japanerna verkar ligga risigt till så jag är pessimist. Vad tror ni, finns det hopp? Om inte kan jag boka om till våren med en gång medans det finns gott om resor.
Alltid lika svårt att ge ett svar på denna typ av frågor.
Mitt tipps är om du inte behöver åka i september och hittar avgångar i vår, gardera och boka om till i vår, det borde vara säkrare att komma iväg då, men som sagt detta är en gissning från mig.
 

Johans00

Medlem
Har en tripp till Tokyo bokad 22 september. Tror jag kan vara vaccinerad och klar när det är dags (är 56), men japanerna verkar ligga risigt till så jag är pessimist. Vad tror ni, finns det hopp? Om inte kan jag boka om till våren med en gång medans det finns gott om resor.
Sitter med en bokning till Tokyo i november/december och börjar redan nu ställa in mig på att den inte blir av. Världens äldsta befolkning, dålig vaccinationstakt och inte särskilt beroende av turism gör nog att det inte finns någon brådska att öppna upp för turister. Jag håller dock på att boka för att pricka körsbärsblomningen i början av april och har lite större förhoppningar där.
Bara rena killgissningar dock.
 

Remains

Medlem
Ja, svårt att veta. Tror jag avvaktar till efter semestern. Har USA öppnat kanske det får bli dit i hösta och sen boka Japan när man vet att det är igång. Har varit i Japan många gånger förut och de hade ju helt klart bacillskräck redan innan så det tar nog ett bra tag är jag rädd.
 

Homer

Medlem
Nu har de återigen ändrat i texten och lagt till understruken rödmarkerad rad
Som vanligt finns det oklarheter, kan man flytta fram resan till efter den 31/8.


Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om jag bokar om en bonusresa med SAS eller Star Alliance som inte ställs in av flygbolaget?

Du kan använda icke utgångna Amex-värdecheckar när du gör en ny bokning.

Om din värdecheck har gått ut sedan du gjorde den ursprungliga bokningen har du rätt att boka om utan avgift. Ombokningen måste göras via SAS Customer Service, före flygningens avgång. Ombokningen kan endast göras till och från samma destination som den ursprungliga bokningen.

Gäller för SAS bonusresor t.o.m. den 31 augusti 2021.
 

Maja

Medlem
Nu har de återigen ändrat i texten och lagt till understruken rödmarkerad rad
Som vanligt finns det oklarheter, kan man flytta fram resan till efter den 31/8.


Vad händer med min Amex 2-4-1-värdecheck om jag bokar om en bonusresa med SAS eller Star Alliance som inte ställs in av flygbolaget?

Du kan använda icke utgångna Amex-värdecheckar när du gör en ny bokning.

Om din värdecheck har gått ut sedan du gjorde den ursprungliga bokningen har du rätt att boka om utan avgift. Ombokningen måste göras via SAS Customer Service, före flygningens avgång. Ombokningen kan endast göras till och från samma destination som den ursprungliga bokningen.

Gäller för SAS bonusresor t.o.m. den 31 augusti 2021.

Spännande med nya villkor. :eek: Frågan är nu om det gäller resor som är innan den 31 augusti 2021, eller om det är det sista datumet man får göra en ändring? Man kan ju göra båda tolkningar här, eller?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen