Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Tolle

Medlem
Det gick bra att boka av och få tillbaka vouchern med 30 dagars förlängd giltighetstid :)

Tänkte försöka mig på en likande avbokning av en USA resa om två veckor. Gällde vouchern 30 dagar från avbokningsdatum eller till 30 maj? Har nämligen sett lite olika info i trådarna här :)
 

char

Medlem
Tänkte försöka mig på en likande avbokning av en USA resa om två veckor. Gällde vouchern 30 dagar från avbokningsdatum eller till 30 maj? Har nämligen sett lite olika info i trådarna här :)

Jag bokade av 30 april så 30 dagar blev 30 maj. Men nu ser jag på SAS att den gäller till 30/6
 

Tolle

Medlem
Jag bokade av 30 april så 30 dagar blev 30 maj. Men nu ser jag på SAS att den gäller till 30/6

Ah, lite extra bonus! Jag testade ringa men det var tvärnej och kunde bara boka om till samma destination i samband med avbokning, så får bli några samtal tills någon går med på det... :D
 

char

Medlem
Ah, lite extra bonus! Jag testade ringa men det var tvärnej och kunde bara boka om till samma destination i samband med avbokning, så får bli några samtal tills någon går med på det... :D

För mig gick det på första försöket. Jag hade bokning 10-20 juni som dom ändrat till 9-21 juni. Jag hänvisade till SAS Corona faq Frågor och svar: Corona och EuroBonus | SAS
upload_2021-5-5_18-0-47.png
och killen jag pratade med sa "ja vi har ju ställt in ditt flyg så du får tillbaka den med ny giltighetstid 30 dagar från idag". Var inga problem alls. Sen fick jag bonus 30 dagar vilket är nice :)
 

A380

Medlem
Är det nån som har koll på om man själv kan se hur många vouchers man har?
Hej,

Jag har för mig att du kan boka en resa med SAS ( som du sen bokar av)och applicera voucher.
Sen bokar du en till och applicerar nästa. Så håller du på tills inga fler kommer upp. Då vet du hur många vouchers du har.

OBS ” har för mig ”att detta går om man vill veta utan att ringa och sitta i kö
 

Remains

Medlem
Har en tripp till Tokyo bokad 22 september. Tror jag kan vara vaccinerad och klar när det är dags (är 56), men japanerna verkar ligga risigt till så jag är pessimist. Vad tror ni, finns det hopp? Om inte kan jag boka om till våren med en gång medans det finns gott om resor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen