Senaste nytt

AMEX - Dubbel värvningspoäng - ansök senast 5/5-2021

Doctor-X

Medlem
Jag blev värvad till AmEx premium i höstas som var 15.000p + 15.000p efter 15.000SEK. Fick de första 15.000p direkt efter 15.000SEK spend, sedan tog det nästan 4 månader innan de resterade 15k trillade in (i villkoren stod det att poängen skulle betalas ut 15.000p + 15.000p och att de sista skulle betalas ut senast 31:e mars (kom 29:e mars om jag kommer ihåg rätt).
 

Fredde_G

Medlem
Senario:
Jag har ett Elit och min fru ett premium.
Jag värvade henne till ett Elit och hon värvade mig till ett premium.

Utfall:
Jag fick 36000 direkt hon blev godkänd och 24000 direkt när jag spenderat 20000kr
Min fru fick ingen värvningsbonus och inga 36000 efter sin spend om 30000kr

Kontaktade Amex och svaret att hon inte fått några poäng då hon värvat mig som redan hade ett Amex och inget efter spend för att hon redan hade ett Amex.

Den man värvar får inte ha haft NÅGOT Amex kort på 6 månader är klart och tydlig skrivet i reglerna var hennes slutgiltiga svar.
 
Senario:
Jag har ett Elit och min fru ett premium.
Jag värvade henne till ett Elit och hon värvade mig till ett premium.

Utfall:
Jag fick 36000 direkt hon blev godkänd och 24000 direkt när jag spenderat 20000kr
Min fru fick ingen värvningsbonus och inga 36000 efter sin spend om 30000kr

Kontaktade Amex och svaret att hon inte fått några poäng då hon värvat mig som redan hade ett Amex och inget efter spend för att hon redan hade ett Amex.

Den man värvar får inte ha haft NÅGOT Amex kort på 6 månader är klart och tydlig skrivet i reglerna var hennes slutgiltiga svar.
Ja precis så har det alltid varit. Absolut ingen idé att ringa kundtjänst om detta.
 

Tonton

Medlem
Senario:
Jag har ett Elit och min fru ett premium.
Jag värvade henne till ett Elit och hon värvade mig till ett premium.

Utfall:
Jag fick 36000 direkt hon blev godkänd och 24000 direkt när jag spenderat 20000kr
Min fru fick ingen värvningsbonus och inga 36000 efter sin spend om 30000kr

Kontaktade Amex och svaret att hon inte fått några poäng då hon värvat mig som redan hade ett Amex och inget efter spend för att hon redan hade ett Amex.

Den man värvar får inte ha haft NÅGOT Amex kort på 6 månader är klart och tydlig skrivet i reglerna var hennes slutgiltiga svar.
Så ibland går det och ibland inte?

Detta var uppe IGÅR i denna tråden. Citerar mitt och en annans svar:
Ibland gör man bättre i att inte överanalysera saker, och istället lyssna på andra BC-användare. Onödigt att gräva mer i det mao.

Som Tonton säger så ska man inte analysera för mycket. Vissa saker finns i text o det stämmer inte alltid överens med erfarenheterna som finns här på BC. Därför bättre att gå på det som sägs här utan att gräva för mycket i det eller uppmärksamma olika instanser ifall det finns oklarheter. Dock kan ju aldrig något garanteras. Men det är bara att testa, värsta som kan hända är att man inte får något. You win some you loose some
 
När börjar dessa tre månaders spendering räknas egentligen? Från godkänd ansökan? När de skickar ut kortet? När jag aktiverar kortet? Har gått två veckor sedan ansökan blev godkänd, men fortfarande inget kort.
 

Harnos

Medlem
När börjar dessa tre månaders spendering räknas egentligen? Från godkänd ansökan? När de skickar ut kortet? När jag aktiverar kortet? Har gått två veckor sedan ansökan blev godkänd, men fortfarande inget kort.
+1 inte heller fått något kort, väntar på ett premium.
 
Toppen