Senaste nytt

Eurobonus x 4 [apr-jun] - tipstråden för segment runs

jolmic

Medlem
Jo det har det säkert.
Jag blev bara intresserad av att jolmic ändrat strategi från att ha bokat 1 månad ut till att boka i intervallet 7-10 dagar och undrade om det även för honom hade inneburit typ dubbla priset.

Jag satt i fredags och kollade och tyckte nästan hela maj såg ut att ha hyfsade priser på det jag tittar på. I går var större delen av maj upp kraftigt i pris. Så för mig blev det bokningar en månad ut.

Kanske inte det dubbla, men dyrare blir det
 

Oberhauser

Ny medlem
Läste att man på OSD inte landar airside. Hinner man med vändande flyg? Detta skulle göra OSD till en bra kandidat då priserna i Juni är väldigt låga nu.
 
Hej!
Tänkte ge mig på att flyga ihop guldkortet med 3 turer GOT-ARN-VBY-ARN-GOT med vändande plan, det är ju tight om tid och som jag förstår det även ut och ny säkerhetskontroll. Är det någon större risk att man faktiskt missar planet tillbaka eller kan man känna sig relativt trygg i rutten?
 

folo

Medlem
Läste att man på OSD inte landar airside. Hinner man med vändande flyg? Detta skulle göra OSD till en bra kandidat då priserna i Juni är väldigt låga nu.

Kan bidra med en halvt kvalificerad datapunkt. Jag är ingen pendlare och har aldrig åkt från OSD i morgonrusningen, däremot mycket eftermiddag på söndagar som ofta har mycket trafik. Ett 20-tal resor de senaste 5 åren eller så.

Ja, man landar landside, men det är en väldigt liten flygplats. Ca 3-5 ärliga minuter totalt i gångtid från planets dörr ute på tarmac till gatedisken. Jag har aldrig stått längre än 1-1.5 minuter i kön i security trots fullbokad A320 som väntar, men då är det ganska mycket fritidsresenärer och chokepoints tidigare i kedjan vid incheckningsautomater och bagdrop. Ett fullt plan med folk utan bagage kanske ter sig annorlunda.
 

Skogi

Medlem
Hej!
Tänkte ge mig på att flyga ihop guldkortet med 3 turer GOT-ARN-VBY-ARN-GOT med vändande plan, det är ju tight om tid och som jag förstår det även ut och ny säkerhetskontroll. Är det någon större risk att man faktiskt missar planet tillbaka eller kan man känna sig relativt trygg i rutten?

Inga problem med den rutten!

Någon med färsk erfarenhet på turn-around på UME? Jag har aldrig varit där och har 25 minuter mellan flyg.

Kan nu meddela att turn-around på UME är fullt möjligt! :D

Edit: Även fast det blir lite svettigt!
 
Last edited:
Toppen