Senaste nytt

AMEX - Dubbel värvningspoäng - ansök senast 5/5-2021

MrRob

Medlem
Låt säg att min sambo sen ska föra över poängen till mitt konto, vad är kostnaden för det då om vi säger hon har då 24k ish poäng. ?

5 öre per poäng så 1200:-. Men ofta är det en rätt dålig/dyr lösning. Som Xilan säger så är en poängdelningsgrupp hos SAS ofta en bra väg att gå.
 

palmen

Moderator
Tack för info! Vad är skillnaden? Inga direkta ”cons” ? Bara enklare och bättre lösning med familjepool?
SAS Point Sharing | BusinessClass.se forum | 820 000 inlägg om resor
Läs gärna denna tråden för information om hur det fungerar och ta diskussionen där så vi inte blandar in massa off topic i denna tråd som gäller en specifik amex kampanj. Finns även väldigt bra beskrivet på SAS hemsida vad point sharing är och hur det fungerar.
Samla och dela EuroBonus-poäng med familjen och dina vänner | SAS

//Moderator
 

Resetokig

Medlem
Ser inget om 3mån gratis avgift för Premium eller Elite i denna kampanj. Någon som har koll på om man betalar avgift från första fakturan?
 

Ano

Medlem
Ser inget om 3mån gratis avgift för Premium eller Elite i denna kampanj. Någon som har koll på om man betalar avgift från första fakturan?
Man betalar från första fakturan.
Var även ganska länge sedan de hade erbjudande om tre avgiftsfria månader på Elite senast.
 

Fredde18

Medlem
Ser inget om 3mån gratis avgift för Premium eller Elite i denna kampanj. Någon som har koll på om man betalar avgift från första fakturan?
Som ovan svarat. Jag tänker mig att de inte vill bjuda på någon månad utan "behöver" månadsavgiften för att bekosta den extra andelen poäng man får med denna kampanj.

Frun fick igår värva mig så nu ser vi fram emot 72k (36+36) poäng in på gemensamma EB-kontot. Det är bra värde även om det är full avgift från början tycker jag.
 

Resetokig

Medlem
Som ovan svarat. Jag tänker mig att de inte vill bjuda på någon månad utan "behöver" månadsavgiften för att bekosta den extra andelen poäng man får med denna kampanj.

Frun fick igår värva mig så nu ser vi fram emot 72k (36+36) poäng in på gemensamma EB-kontot. Det är bra värde även om det är full avgift från början tycker jag.
Låter vettigt. Håller med om att det ändå är bra värde.
 

palmen

Moderator
Ser inget om 3mån gratis avgift för Premium eller Elite i denna kampanj. Någon som har koll på om man betalar avgift från första fakturan?
Det togs bort för länge sedan, var väl lite för många som utnyttjade detta för signup bonus och gratis kort och sedan säga upp kortet när det började kosta.
 

mustam

Medlem
Sista chansen idag att värva någon. Tänkte kanske värva min bror, men han har redan ett platinum kort. Tror ni det kommer gå, han är ju inte sas amex kund.
Sen undrar jag om han isåfall kan ange mitt eurobonus nummer så all poäng kommer på mitt konto där vi gemensamt nyttjar 2-4-1 vouchers.
 
Sista chansen idag att värva någon. Tänkte kanske värva min bror, men han har redan ett platinum kort. Tror ni det kommer gå, han är ju inte sas amex kund.
Sen undrar jag om han isåfall kan ange mitt eurobonus nummer så all poäng kommer på mitt konto där vi gemensamt nyttjar 2-4-1 vouchers.
Det går bra att ha två kreditkort samtidigt. Men han måste ha ett eget Eurobonuskonto dit poängen överförs from AMEX. Ni kan sedan vara i samma poängpool.
 
Toppen