Senaste nytt

Ronneby-Visby EBD intensivkvalificering

Mr Basic

Medlem
Det blev ingen Ronneby-Stockholm-Visby EBD intensivkvalificering, inte heller blev det någon favorit i repris på sträckan Malmö-Stockholm. I en värld där tidtabeller förändras över natt är det svårt att planera något storskaligt, det är därför med tungt hjärta som jag tyvärr måste meddela att det inte kommer att bli något flyga.... Ha! Om SAS trodde att de skulle bli av med en så lätt så trodde dem fel, det roliga har bara börjat!
ev7dx7Bo4hJvgT3PRFx3Zx5rbau2kValZLO4bkvinXzw3HQ5Dv2Lhf_GpEzxahJ_5qUkCs526hGQ4GTsRYnUyQcTeMXBTZ_Paa3sxGEzxQbn3un5gh0=s0-d-e1-ft
Länge sedan jag hade en sån kraftig känslo-svängning, från besvikelse och ledsenhet till glädje och förväntan. :(:) Tack för att du gör det du gör @Skogi och delar med dig av det.
 

Skogi

Medlem
Hur slutar då galenskapen och första dagen på vårt gemensamma äventyr?

Direkt efter landning slussades vi vidare till passkontroll, vilket kan vara bra att veta för den som eventuellt planerar att köra internationella milage runs via Stockholm. Jag måste erkänna att det är en speciell känsla där i passkön, en blandning av spänning och nervositet. Hur som helst, efter att ha langat fram passet och dragit lite på smilbanden så släppte passkontrollanten förbi mig med ett riktigt "Wälkom to Schweden".

Därefter beställdes takeaway från SkyCity och vidare till Comfort Arlanda där natten kommer att spenderas, givetvis bokat under 499kr/natt kampanjen som fanns tidigare i år. Nu med facit i hand så kanske inte detta blir den mest ihågkomna av resedagarna, men det blir mjukstart på vad som komma skall.

Imorgon blir det åka av, det är iallafall en sak som är klar! Frågan är vart? ;)
 

Attachments

  • IMG-2574.jpg
    IMG-2574.jpg
    62 KB · Visningar: 395
  • IMG-2569.jpg
    IMG-2569.jpg
    76,7 KB · Visningar: 402
Last edited:

Skogi

Medlem
Då var det Tisdag!

Med fyra alarm ställda varav ett på TV:n fanns det ingen risk för att försova sig. Upp ur sängen och raka vägen in i duschen, för om det är någonting jag har lärt mig att uppskatta efter 4 månaders vistelse i Spanien, så är det ta-mig-fan vattentryck och varmvatten som varar. Det kanske säger mer om vår lägenhet än om det generella läget i Spanien men ändå!


Stockholm-Umeå
SK024 A320
08:20 - 09:20 (09:17, jippi!)
2/18 Segment


Ganska händelselös åktur egentligen, fördrev tiden med en god podcast samtidigt som jag förberedde mig för ett snabbt byte i Umeå.

Umeå-Stockholm
SK2023 A320
09:50 - 10:50
3/18 Segment


Efter att ha passerat säkerhetskontrollen innan boarding ens börjat kan man tillslut pusta ut. Det är alltså fullt möjligt att åka med vändande flyg i Umeå. Riktigt roliga miner från crew vid ombordstigningen, 15 minuter tidigare hade dem vinkat mig adjöss. Sittplats på samma rad precis bredvid nödutgången :):):). Strax innan start går en av flygvärdinnorna runt och informerar, när hon kommer till mig så säger hon “Du kanske har hört det här förut, men du sitter vid nödutgången och...“. Jo tack, visst har jag hört det förut!

Stockholm-Kiruna
SK1042 A320
12:00 - 13:30
4/18 Segment


Det här var lite oväntat va? När man tänker på Milage-runs så brukar ju inte Kiruna vara det första som dyker upp i huvudet. Men när man som ungdom kan flyga UME-ARN-KRN för samma pris som UME-ARN-GOT så är ju valet givet. Dessutom är Kiruna den flygplats dit flygtrafiken procentuellt har minskat minst, kändes tryggare och roligare att boka än GOT. I alla fall, det är halvlek på flygandet och spenatsoppan som serverades i loungen är fortsatt kvar i magen!

Kiruna-Stockholm
SK1045 A320
14:00 - 15:30
5/18 Segment


Efter att snabbt som vinden rusat av och på planet möttes jag av två flygvärdinnor i dörren med hakan hängandes vid midjan.

- Flög inte du med oss hit?

- Nej? Äsch jag skojar, jo det gjorde jag!

- Jag tyckte att jag kände igen ögonen, vad hände, ångrade du dig?

- Nja, jag samlar poäng.

Lite småkul när man blir igenkänd, dem måste ju tro att man har tappat förståndet fullständigt. Hur som helst, vid avstigningen i Arlanda så tackar jag för mig och säger “på återseende”, varpå dem frågar mig om det är så att jag även ska med på deras plan till Umeå. Nu råkade det vara så att det är precis det jag ska göra! Nästan så att man skäms lite med samma crew 3 gånger på en dag.
 

Attachments

  • IMG-2592.jpg
    IMG-2592.jpg
    38,2 KB · Visningar: 301
  • IMG-2593.jpg
    IMG-2593.jpg
    34,4 KB · Visningar: 301
  • IMG-2625.jpg
    IMG-2625.jpg
    52,3 KB · Visningar: 308
  • IMG-2619.jpg
    IMG-2619.jpg
    86,6 KB · Visningar: 290

ilon

Medlem
Lite småkul när man blir igenkänd, dem måste ju tro att man har tappat förståndet fullständigt. Hur som helst, vid avstigningen i Arlanda så tackar jag för mig och säger “på återseende”, varpå dem frågar mig om det är så att jag även ska med på deras plan till Umeå. Nu råkade det vara så att det är precis det jag ska göra! Nästan så att man skäms lite med samma crew 3 gånger på en dag.
Hysteriskt roligt ju! :D
 

eddo

Medlem
Detta har man saknat! Hur är det med suset i öronen?

Min kvalificeringsperiod nollständes nu 1 maj. Har 14 legs (=56 efter x4) planerade under resten av kampanjen. När jag läser detta får jag nästan dåligt samvete för att inte ha planerat in en segment run för att nå EBD. :D Men å andra sidan lär jag hinna flyga in det resterande 10 månader.
 
Toppen