Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Vilhelm

Medlem
Branäs skidanläggning som själva hävdar att de är Sveriges fjärde största skidort tar ej Amex, inklusive restauranger, sportbutiker och andra butiker.
 
Jag kan inte vara den enda som har stört mig på att ett stort företag som Gota Media som driver de flesta landsortstidningar i södra Sverige inte tar Amex? Här i Tyskland har Amex ett webbformulär för att föreslå nya kunder,
American Express - Deutschland - Feedback zur Kartenakzeptanz

finns det något motsvarande i Sverige eller hur kan man på bästa sätt lobba för sånt?
Jag har för mig att de hade det förut på hemsidan, eller det kanske var Diners som hade det.
Vet i alla fall att för flera år sedan hade de en sådan Facebook-tråd.
 

ulagun

Medlem
Kan inte se om detta nämnts tidigare men stort företag som Hedins bil Malmö/ Lund tar inte Amex vare sig verkstad eller reservdelar. De slipper mig som kund i fortsättningen
Som nämnts tidigare gäller även Jysk.

Köpte soffgrupp Nilssons möbler i Svedala samma där. Något som säljaren beklagade eftersom han själv tydligen hade AMEX och och talade uppskattade uppgraderingar loungebesök mm.
 

Kelgris

Medlem
Man får 50 öre rabatt/liter t.o.m. den 7 juli när man betalar på Cirkek K via Easy Fuel appen. De tar dock inte AmEx. Kanske kan säga upp appen och tar fram kortet manuellt i stället efter perioden då rabatten gäller.
 

chazzie

Medlem
Det är lite av en soppa det här...

* ICA Kvantum = Ja
* ICA Supermarket nära mig = Nej
* ICA Supermarket nära föräldrarna = Ja

Har de inte samma avtal mot kortleverantörer/banker? Är inte det lite av poängen att vara en kedja?

Tur att Systembolaget tar AmEx i alla fall... :cool:
 

Fredde18

Medlem
Det är lite av en soppa det här...

* ICA Kvantum = Ja
* ICA Supermarket nära mig = Nej
* ICA Supermarket nära föräldrarna = Ja

Har de inte samma avtal mot kortleverantörer/banker? Är inte det lite av poängen att vara en kedja?

Tur att Systembolaget tar AmEx i alla fall... :cool:
Verkar vara upp till handlaren. Här är Kvantum x2 = ja, närmsta Supermarket = ja och Ica Maxi = nej...
 
Toppen