Senaste nytt

Högre skatter och avgifter till USA (?)

Homer

Medlem
Tja, jag tänker inte samla mental energi för den striden innan jag är i mål med att få tillbaka pengar från avbokningar från mars 2020.


Äsch, jag hoppades att du skulle se till att få ordning på detta så att vi andra skulle slippa engagera oss.
 

trygve

Medlem
Det har ju framgått ganska tydligt att det är fel och SAS lär ju knappast
göra någon ändring om ingen klagar.

Diamond-support gav følgende svar etter at jeg sendte inn spørsmål om hvorfor de belastet «US International Arrival/Departure Tax» på bonusbilletter:
Det sker löpande förändringar på skatterna som ska tas ut vid resa till, från och via ett land.
US skatten är nydligen tillagd igen att den ska tas ut på resor till USA bokade för antingen pengar eller poäng.

Skatterna på denna biljett är därmed korrekt.

Jeg lot være å diskutere saken videre, men om dette skulle være korrekt ville jeg forventet å se samme skatt ved booking av SAS flights på f.eks. united.com:

sas.no:
20210502_19h11m21s_grim.png


united.com:
20210502_19h14m48s_grim.png
 

mha321

Medlem
156 nok matchar ca 19 usd vilket är "international arrival tax" vid en snabb googling. Det verkar snarare konstigt att United *inte* tar ut den tycker jag..
 

Homer

Medlem
Diamond-support gav følgende svar etter at jeg sendte inn spørsmål om hvorfor de belastet «US International Arrival/Departure Tax» på bonusbilletter:


Jeg lot være å diskutere saken videre, men om dette skulle være korrekt ville jeg forventet å se samme skatt ved booking av SAS flights på f.eks. united.com:


Det går naturligtvis att be om referens till när den ändringen skulle ha skett,
för det är naturligtvis ett officiellt beslut om det är riktigt.


En annan möjlighet är att kontakta kundservice hos U.S. Department of Transportation
hänvisa till deras skrivelse/beslut om Lufthansa, säga att det är ett statligt flygbolag i norra Europa som
nu tar ut avgiften och fråga om det är enligt reglerna.
 
Det går naturligtvis att be om referens till när den ändringen skulle ha skett,
för det är naturligtvis ett officiellt beslut om det är riktigt.


En annan möjlighet är att kontakta kundservice hos U.S. Department of Transportation
hänvisa till deras skrivelse/beslut om Lufthansa, säga att det är ett statligt flygbolag i norra Europa som
nu tar ut avgiften och fråga om det är enligt reglerna.

@Homer Ringer du SAS? :)
 
Toppen