Senaste nytt

SAS Tallinnkontor för Amex-241 stängs, SAS vanliga support tar över

Kimmen00

Medlem
Har fått en del ändringar i min resa till GOT-IST-DPS i juni så tänkte boka om. Har hittat tillgänglighet via Air Canada men har nu haft två agenter som tvärvägrar boka något av detta. Hittade GOT-IST-TPE-DPS. Den första ser från IST, men hittar inte GOT-IST, den andra ser ingenting av detta och vägrar söka något annat än rakaste vägen som är GOT-IST-DPS enligt honom. Vi söker inte segment för segment sedan vi tog över är hans tydliga svar på denna fråga.

Tyckte att det hade blivit bättre där ett tag, men idag har jag nog haft otur i lotteriet med vem som svarar. Även som EBD så har jag haft ca 30 min telefonkö innan jag kommit fram.

Bara att köra HUCA gissar jag, eller finns det någon annan kreativ lösning hur sjutton man ska bära sig åt? Alla flygen synliga via Air Canada och jag känner väl till TK:s married segment historia, och har därför sökt GOT-TPE och får då upp flyget.

Bara ringa igen.. Finns några till riktiga stjärnor som söker ben för ben o hittar allt man förslår..
 

Maja

Medlem
Bara ringa igen.. Finns några till riktiga stjärnor som söker ben för ben o hittar allt man förslår..
Fick tag på en stjärna 3:e samtalet!

En enkel ombokning tog mig nu istället över 3h. Men nu är ombokningen gjord och hon har även fixat sittplatser på samtliga flyg.

Fick tidigare i veckan två notiser i SAS appen, men inget mail, den ena lyckats jag hitta igen att de ändrat till A319 MXP-CPH,men den andra notisen har jag en lyckats hitta. Med lite hjälp från henne så inser jag att det är min resa till NY i sommar som är flyttat ett dygn framåt såväl ut- som hemresa! Rätt rejäl ändring och inget mail eller SMS. Kanske inte så höga odds på att vi kan komma iväg i sommar till USA, men än vill jag inte ge upp. Dock sprack min finfin prismatching av hotell, om jag inte kan lyckats checka in online (finns i appen) sen dyka upp 1 dygn senare?
 

Canadien

Medlem
Fick tag på en stjärna 3:e samtalet!

En enkel ombokning tog mig nu istället över 3h. Men nu är ombokningen gjord och hon har även fixat sittplatser på samtliga flyg.

Fick tidigare i veckan två notiser i SAS appen, men inget mail, den ena lyckats jag hitta igen att de ändrat till A319 MXP-CPH,men den andra notisen har jag en lyckats hitta. Med lite hjälp från henne så inser jag att det är min resa till NY i sommar som är flyttat ett dygn framåt såväl ut- som hemresa! Rätt rejäl ändring och inget mail eller SMS. Kanske inte så höga odds på att vi kan komma iväg i sommar till USA, men än vill jag inte ge upp. Dock sprack min finfin prismatching av hotell, om jag inte kan lyckats checka in online (finns i appen) sen dyka upp 1 dygn senare?
Kul med kundtjänstfolk som verkligen vill göra ett bra jobb!
 

Mikeswe

Medlem
Får ge en extra stjärna till den tjej som idag tog samtalet. På mindre än 10 minuter lyckades hon boka och ta betalt för HAM - VIE - LHR - HND -SGN (I) för 2 personer i påskveckan nästa år med ANA The Suite.

Inget skitsnack, sökte leg för leg, såg vad man själv såg och var dessutom väldigt trevlig ! Proffsigt bemötande och sade även detta till henne... som @Kimmen00 sade ovan .. finns definitivt några stjärnor !
 

Maja

Medlem
@Mikeswe Vi kanske kom till samma stjärna idag? Hon utförde jobbet med bravur vilket jag självklart också sa till henne. Önskar att alla hade samma servicenivå och kunskap som hon hade. Då hade det varit lätt att boka bonusresor och dessutom ett väldigt trevligt samtal på köpet.

Grattis till en härlig bokning!
 

Charlie D

Medlem
Hur kan man se hur många AmEx-2-4-1 vouchers man har och när de går ut? Måste man ringa vanliga EuroBonus supporten eller kan man se det online?
 

011430121

Medlem
Tack! Ägnade lunchen åt att få till ARN-LAX/SFO-ARN via ZRH på höstlovet och tyckte över 8000 lät lite mycket men var glad att få till något för 2 vouchers med utgång sista mars. Visar sig att vi har samma avgift men dessutom i NOK!? Inte hunnit researcha så mycket själv men det verkar lite udda..

Visa bifogad bild 117203

När jag nu tittar på min resa jag bokade förra veckan, så har jag med betalt 825 kr.
Känns som att den summan dras per automatik och inte det som är rätt.
Tack för att du delger oss detta @011430121. :)

Hörde ni av er till SAS?
Jag har inte fått tillbaka något ännu!
Skiter egentligen i dessa pengar men blir sur på SAS med tanke på att de ljuger om 737-700!!!
 
Toppen