Senaste nytt

Avboka och få värdecheck (SAS och effekterna av covid-19)

Mr Basic

Medlem
Spännande! Har inspirerad av detta inlägg just avbokat en resa och begärt att få en voucher. Resan var i huvudsak betald med en voucher som passerat bäst före-datum. Håller tummarna för att den nya vouchern gäller i ett år!
Själv börjar det närma sig datumet då en av mina voucher skall återbetalas. Ska bli spännande att se hur SAS sköter det? :rolleyes:
 

Homer

Medlem
Själv börjar det närma sig datumet då en av mina voucher skall återbetalas. Ska bli spännande att se hur SAS sköter det? :rolleyes:


Om det är den typ av voucher som du skrivit om tidigare här, och som du använt för en bokning
så är det väldigt optimistiskt att hoppas på att du ska få kontant återbetalning utan påstötning ;)
 

Mr Basic

Medlem
Om det är den typ av voucher som du skrivit om tidigare här, och som du använt för en bokning
så är det väldigt optimistiskt att hoppas på att du ska få kontant återbetalning utan påstötning ;)
Har 2 voucher med giltighetstid 31/5-21. En (den jag nämnde i tråden du länkade till) är använd till fullo till ny bokning och en är aldrig använd.
 

011430121

Medlem
Har SAS ändrat möjligheten att få voucher vid avbokning?
Fram till igår fans den möjligheten om man gick in på bokningar på hemsidan, fanns även boka om och återbetalning, idag ser sidan ut som den gjorde innan alternativet med voucher fanns och med texten om att valde man det alternativet återbetalades hela beloppet oavsett reglerna på biljetten, villkoret var att man avbokade minst 72 timmar innan avgång, tror det var någon annan regel på Svensk och Dansk inrikes, gällde väl inte Norsk inrikes överhuvudtaget.
 

Homer

Medlem
Har SAS ändrat möjligheten att få voucher vid avbokning?
Fram till igår fans den möjligheten om man gick in på bokningar på hemsidan, fanns även boka om och återbetalning, idag ser sidan ut som den gjorde innan alternativet med voucher fanns och med texten om att valde man det alternativet återbetalades hela beloppet oavsett reglerna på biljetten, villkoret var att man avbokade minst 72 timmar innan avgång, tror det var någon annan regel på Svensk och Dansk inrikes, gällde väl inte Norsk inrikes överhuvudtaget.

?


Flexibel bokning hos SAS | SAS
Om du inte längre vill resa just nu kan alla biljetter bytas ut mot en SAS Travel Voucher




(Page updated 29APR21 20:20 CET)
Message - Traffic Information | SAS
We allow any customer traveling on an international flight, to cancel their booking and receive a voucher in the value equivalent to their original booking. The offer is not available on domestic flights.
 
Last edited:

Enhet

Medlem
Har SAS ändrat möjligheten att få voucher vid avbokning?
Fram till igår fans den möjligheten om man gick in på bokningar på hemsidan, fanns även boka om och återbetalning, idag ser sidan ut som den gjorde innan alternativet med voucher fanns och med texten om att valde man det alternativet återbetalades hela beloppet oavsett reglerna på biljetten, villkoret var att man avbokade minst 72 timmar innan avgång, tror det var någon annan regel på Svensk och Dansk inrikes, gällde väl inte Norsk inrikes överhuvudtaget.

Verkar som om SAS gjort om något (i samband med layout-ändringar?), förmodligen felaktigt för jag har några inrikes VIP Go-bokningar som bokades under senaste friends & family-kampanjen (december) som ska kunna avbokas mot voucher men som sedan några dagar saknar det alternativet.
 

011430121

Medlem
E
Verkar som om SAS gjort om något (i samband med layout-ändringar?), förmodligen felaktigt för jag har några inrikes VIP Go-bokningar som bokades under senaste friends & family-kampanjen (december) som ska kunna avbokas mot voucher men som sedan några dagar saknar det alternativet.
Exakt vad jag menade, var lätt förut när det bara var att kryssa i, funkade i torsdags för mig.
 

011430121

Medlem
Har SAS ändrat möjligheten att få voucher vid avbokning?
Fram till igår fans den möjligheten om man gick in på bokningar på hemsidan, fanns även boka om och återbetalning, idag ser sidan ut som den gjorde innan alternativet med voucher fanns och med texten om att valde man det alternativet återbetalades hela beloppet oavsett reglerna på biljetten, villkoret var att man avbokade minst 72 timmar innan avgång, tror det var någon annan regel på Svensk och Dansk inrikes, gällde väl inte Norsk inrikes överhuvudtaget.

Verkar som om SAS gjort om något (i samband med layout-ändringar?), förmodligen felaktigt för jag har några inrikes VIP Go-bokningar som bokades under senaste friends & family-kampanjen (december) som ska kunna avbokas mot voucher men som sedan några dagar saknar det alternativet.
När man gåt in på bokningar på SAS hemsida så har de ändrat, man trycker på ansök om återbetalning så kommer alternativet om voucher upp.
 

Enhet

Medlem
När man gåt in på bokningar på SAS hemsida så har de ändrat, man trycker på ansök om återbetalning så kommer alternativet om voucher upp.

Där ser man. Märkte nu att det är olika beteende om man använder "Ansök om återbetalning" längst ned (samma rad som e-biljettnummer) och den övre med bokningsreferensen där den övre har valet med voucher medan den lägre direkt tar en till ansökan om återbetalning (pengar).
 
Toppen