Senaste nytt

SAS på väg att öppna för online award ticket igen?

Volatyle

Medlem
Nu när jag försöker boka award ticket via hemsidan (som tidigare sa att award ticket bokning är nedstängt tillsvidare) når jag deras vanliga hemsida;

Find award trips with Scandinavian Airlines | SAS

Nån annan som noterat detta? Jag kan dock inte hitta några biljetter alls, så ännu verkar det inte lira men är detta en indikation på att det är på väg att komma åt award själv igen snart?

Vol
 

Canadien

Medlem
Nu när jag försöker boka award ticket via hemsidan (som tidigare sa att award ticket bokning är nedstängt tillsvidare) når jag deras vanliga hemsida;

Find award trips with Scandinavian Airlines | SAS

Nån annan som noterat detta? Jag kan dock inte hitta några biljetter alls, så ännu verkar det inte lira men är detta en indikation på att det är på väg att komma åt award själv igen snart?

Vol
Boka rena SAS awards har fungerat länge. Det är Star-Alliancebokningar som bara går på telefon sedan ett halvår typ.
 

Volatyle

Medlem
Hittar ut själv...

Såklart korrekt, jag gick till fel länk. Rätt ska vara Temporarily closed | SAS

Och denna är då fortsatt:
upload_2021-4-27_10-44-16.png



Hoppas det öppnar upp innan sensommaren!
 

Canadien

Medlem
Hoppas det öppnar upp innan sensommaren!
Räknar inte med tidigare än 2022, det är ju inget tekniskt issue, utan faktumet att alla Star-bolag ställer in flyg hela tiden och ändrar scheman så det blir ett hästjobb att hålla på att korrigera dessa för SAS när de ändras hela tiden. Så så länge som resten av världen fortsätter att vara till/från nedstängt så kommer det inte bli bättre med pålitligheten schemalagda-versus-utförda segment.
 
SAS vill inte att "vanligt folk" ska boka *A-awards nu som SAS måste boka om när andra bolag ställer in. SAS vill att kunderna spenderar sina EB på SAS-flyg istället. Gissar att detta pågår en bit in i 2022.
 

Malm

Medlem
Jag lånar tråden.... Som jag såg i den här går det alltså att boka Star Alliance!! Jag har legat lågt här på forumet eftersom jag helt trott att det inte varit möjligt. Min fråga till er är vilket verktyg ni använder idag för att söka awards med star alliance. Innan pandemin slog till använde jag en variation av SAS egna och United. Vad gäller nu för bästa resultat? Resan är planerad till Nya Zeeland i början på nästa år.

Jag har sett lite snack om AwardFares som jag testat men inte helt förstått än.
 
Jag lånar tråden.... Som jag såg i den här går det alltså att boka Star Alliance!! Jag har legat lågt här på forumet eftersom jag helt trott att det inte varit möjligt. Min fråga till er är vilket verktyg ni använder idag för att söka awards med star alliance. Innan pandemin slog till använde jag en variation av SAS egna och United. Vad gäller nu för bästa resultat? Resan är planerad till Nya Zeeland i början på nästa år.

Jag har sett lite snack om AwardFares som jag testat men inte helt förstått än.
Air Canada
 

MartinH

Medlem
Jag lånar tråden.... Som jag såg i den här går det alltså att boka Star Alliance!! Jag har legat lågt här på forumet eftersom jag helt trott att det inte varit möjligt. Min fråga till er är vilket verktyg ni använder idag för att söka awards med star alliance. Innan pandemin slog till använde jag en variation av SAS egna och United. Vad gäller nu för bästa resultat? Resan är planerad till Nya Zeeland i början på nästa år.

Jag har sett lite snack om AwardFares som jag testat men inte helt förstått än.
United, Air Canada, ANA, Lifemiles, Aegean, Copa...alla Star Alliancebolag som har onlinebokning av awards.
 
Toppen