Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag hittar följande lösa segment när jag söker, men jag hittar inget när jag söker CPH-MEX eller MEX-CPH:

CPH-FRA Lufthansa Businessclass (Hittas hos både Aeroplan och United)
FRA-IST Turkish Ekonomiklass (Hittas hos både Aeroplan och United)
IST-MEX Turkish Businessclass (Hittas hos både Aeroplan och United)
<Destination>
MEX-FRA Lufthansa Businessclass (Hittas endast hos Aeroplan)
FRA-CPH Lufthansa Businessclass (Hittas hos både Aeroplan och United)

Vad säger panelen, kommer jag att få igenom denna bokningen med en 2-4-1-voucher? Någon som har några välsignelseord inför mina X antal samtal med SAS?
 

fcx

Medlem
Jag hittar följande lösa segment när jag söker, men jag hittar inget när jag söker CPH-MEX eller MEX-CPH:

CPH-FRA Lufthansa Businessclass (Hittas hos både Aeroplan och United)
FRA-IST Turkish Ekonomiklass (Hittas hos både Aeroplan och United)
IST-MEX Turkish Businessclass (Hittas hos både Aeroplan och United)
<Destination>
MEX-FRA Lufthansa Businessclass (Hittas endast hos Aeroplan)
FRA-CPH Lufthansa Businessclass (Hittas hos både Aeroplan och United)

Vad säger panelen, kommer jag att få igenom denna bokningen med en 2-4-1-voucher? Någon som har några välsignelseord inför mina X antal samtal med SAS?
FRA-IST-MEX är stor risk att den faller bort pga married segments med turken (speciellt om det är blandade klasser). Kolla tillgänglighet FRA--MEX innan du ringer SAS.

Om MEX-FRA finns via ytterligare en söktjänst (exempelvis expertflyer) borde den vara OK.
 

Matore

Medlem
När släpper SAS award plus resp ekonomi i Europa. Släpper de dag för dag eller veckovis?
330 verkar inte stämma. När jag kollar nu på några drar verkar det vara 349 dagar...
 

palmen

Moderator
När släpper SAS award plus resp ekonomi i Europa. Släpper de dag för dag eller veckovis?
330 verkar inte stämma. När jag kollar nu på några drar verkar det vara 349 dagar...
Något exempel på 349 dagar? Mig veterligen har det varit 330, därför som man ofta inte kan boka connection när longhaul släpps.
 

fcx

Medlem
När släpper SAS award plus resp ekonomi i Europa. Släpper de dag för dag eller veckovis?
330 verkar inte stämma. När jag kollar nu på några drar verkar det vara 349 dagar...

Är det vanliga awards eller revenue som betalas för poäng? Den typen av biljetter släpps tidigare.
 
Toppen