Senaste nytt

Nordic Choice Club Platinum

M.K

Medlem
@Doctor-X Bra jobbat! Det finns inte ens på min lista.
Är du säker på att det kostar 10k annars?

Comfort på rea, 7500p:

Comfort Hotel Arlanda Airport

Comfort Hotel Copenhagen Airport

Comfort Hotel Grand Central

Comfort Hotel Göteborg

Comfort Hotel Malmö

Comfort Hotel Square

Comfort Hotel Xpress Stockholm Central
 
Last edited:

Olle K

Medlem
@Olle K Det är definitivt säkrast att boka om, givetvis då helst under en poängkampanj. Ett annat alternativ är att faktiskt använda poängen om Ditt hotell också har rea nu. Jag fick ett riktigt bra värde nu med en 75k bokning. Drygt 13öre/p :)
Vilket är det? Jag kan kolla direkt mot min realista.

Låter som en bra lista. Det är:
x3 kampanj: Clarion Jönköping, Clarion Odin Göteborg

Hotell med 25-30 % sommarkampanj: Clarion Hotel Saga Linköping, Clarion Cardinal Växjö, Clarion Trollhättan, Clarion Skövde

Bonusnatt: Quality Winn Göteborg, Quality Waterfront Göteborg, Avalon Göteborg (redan bokat med 5000 p rabatt), Quality the Weaver Göteborg, Clarion Kastrup, Comfort Norrköping (redan fått ett rumsnummer där trots övernattning i december)

Tack!
 
  • Gilla
Reactions: M.K

Olle K

Medlem
Om enda anledningen är att du räknar med att ha högre status vid incheckning än vid bokningen så skulle jag inte bokat om.
Så vitt jag vet är det fortfarande ett problem att status inte säkert uppdateras i bokningen, men vad kundtjänst sagt till mig iaf är att de eller hotellet lätt ordnar det. Så det enklaste är att ringa kundtjänst när du nått platinum.

Jag tänkte dels för att få uppgraderingen ett steg som ska fås vid bokningstillfället om lediga rum finns och för att ha större chans till uppgradering vid ankomst till ännu bättre rum.
 

M.K

Medlem
Jag hade inte bytt bort 3x mot större dubbel uppgraderingschans. 25-30% i rabatt slår lätt i mitt tycke poängreapriserna på Clarion för 20k per natt. Jag hade behållit dem tillsvidare, men väldigt säker på att det kommer en ny poängkampanj i sommar.

Jag bor förresten i en stor Suite (uppgraderad) just nu med min sista 4x bokning den 15e december. Väldigt trevligt efter 3x bokningar förra veckan.:)

Galet med poäng i år och NCC tillhör definitivt ett av de hotellprogram worldvide som hanterat detta bäst. Premiering av lojalitet istället för devalveringar uppskattas av oss som fortsatt reser och bor på hotell.
 

intuition

Medlem
Vilket år med Nordic Choice!


Nu har jag gått in i nytt medlemsår och fick följande uppdatering i mitt konto:
Skärmavbild 2021-06-01 kl. 11.16.23.png




Och det är ju inte illa att de "låter mig behålla" platinum ett år till, med tanke på att jag tjänade in 69 kvalificerade nätter och en bit över 400 000 poäng!




Skärmavbild 2021-05-31 kl. 22.37.42.png







Förra året blev jag ju nedgraderad till guld under ett par dagar, trots 170 000+ poäng, så man får vara glad för att man får vara kvar på nåder ett år till ;)
 

intuition

Medlem
Det tog lite längre än jag tänkte mig. En bit över 5 år. Fast första året var det inte någon fokuserad insamling, bara några tusen poäng.
Så inte så illa.

Screenshot_2021-10-10-08-25-39-63_4641ebc0df1485bf6b47ebd018b5ee76.jpg


Jag kanske skriver en "reserapport" om vägen hit, även om jag tappade lite koll när Nordic Choice ändrade hemsida och man inte längre kunde följa utvecklingen i Excel.
 

intuition

Medlem
OK, det här är inte helt imponerande, Petter!

Lifetime platinum sedan en drygt en månad. Ingen kommunikation alls från Nordic Choice om det (vid Lifetime Gold fick man välkomst-mail och kampanj-koder).

Istället pushar man 5x kampanjen. Jovisst, jag vill gärna ha kampanj-mail. Men budskapet att det är "sista chansen" för mig att behålla Platinum är inte helt relevant...
Skärmavbild 2021-11-16 kl. 10.08.jpg
 
Äntligen. Fick en fin "julklapp" av Stordalen i form av 15 kval nätter som petade mig över gränsen till Platinum.

Hur funkar det nu med uppgraderingar som Platinum. Görs det automatiskt när man bokar eller måste man mejla dem?
 

palmen

Moderator
Äntligen. Fick en fin "julklapp" av Stordalen i form av 15 kval nätter som petade mig över gränsen till Platinum.

Hur funkar det nu med uppgraderingar som Platinum. Görs det automatiskt när man bokar eller måste man mejla dem?
Ibland automatiskt, ibland inte alls. Beror på hotellet och vilka rutiner de har. Oftast fungerar det, men vissa hotell slingrar sig.
 
Toppen