Senaste nytt

Res med Flygbussarna och tjäna Eurobonuspoäng

M.K

Medlem
Först en höjning från 99:- till 119:- och nu detta. Jag använder oavsett mest Arlanda Express, men har fortsatt kvar resor med ett 10-kort som köptes sista dagen med det gamla priset.

Det går kanske att köpa ett nytt för 1130:- fram till i morgon för lika många EB och tio resor närmaste året för er med behov?
 
Last edited:

mha321

Medlem
Först en höjning från 99:- till 119:- och nu detta. Jag använder oavsett mest Arlanda Express, men har fortsatt kvar resor med ett 10-kort som köptes sista dagen med det gamla priset.

Det går kanske att köpa ett nytt för 1130:- fram till i morgon för lika många EB och tio resor närmaste året för er med behov?
Jag har aldrig köpt ett 10-kort eller liknande från dem -- fick man alltså EB-poängen när man köpte kortet, inte när man använde biljetten?

(Snyggt med 2 dagars framförhållning för övrigt.. Men visst, det är mer än noll)
 

M.K

Medlem
B8503EE4-25C0-4969-995A-8E7D3057B257.jpeg
@mha321 Stämmer bra det.
 

WongHauw

Medlem
Instämmer med tidigare tankar i tråden att detta är tråkigt. När jag bodde i Stockholmsförorterna och skulle till Arlanda så ville jag ofta ta SL + flygbussen bara för att jaga poäng med det generösa kr/EB förhållandet :D
Och även om det var smidigare att ta pendeln direkt till Sky City så blev spärravgift för dyrt med tanke på extra gångvägen man får väl framme på Arlanda. Kanske är det dags att avinstallera Flygbussarna-appen från luren... Får väl man Arlanda Express nästa gång då jag aldrig hade nytta av det (bodde för långt från stan).
 

varva77

Medlem
Trist och får hoppas att det är relaterat till Corona men troligtvis har de väl helt enkelt inte kommit överens. Blev ett välkommet tillskott, inte minst vissa inrikes då det kunde bli 8 resor och närmare 1000 poäng då man åkte med sällskap. Oftast mer än vad flyget gav... uppsidan är att man nu kan ta det färdsätt som egentligen är smidigast/mest prisvärt...:).
 

M.K

Medlem
Precis, eller med friåkarna som kunde ta 8kSEK för en resa, många poäng blir det.

Så galet, många historier där!

Det blev många trevliga poäng ändå detta i nästan ett decennium. Aldrig mer med höjt pris, slut på poäng och inget stopp på T5. Snacka om rekord “enhancements” på kort tid. Aldrig mer. :D

Det blir Taxi eller Arlanda Express hädanefter. Låt oss nu hoppas att de gör samma deal med 1p/kr. Passar SAS miljöprofil mot påstådd uppvärmning och många points blir det med Europas (världens?) dyraste flygtåg. :D
 
Last edited:
Toppen