Senaste nytt

Inga Eurobonuspoäng om man betalar fakturan sent

Har inget ICA basic kort men du menar man får ICA poäng om man struntar i att betala fakturan?
Nu har ju inte jag heller ett ICA-kort men misstänker att det delvis skulle kunna vara fallet, åtminstone om du råkar betala någon dag efter förfallodatum.

Poängen (*bokstavligen) är väl att det är märkligt att man inte erhåller några poäng/de dras tillbaka även om du betalar din faktura exempelvis en dag efter förfallodatum (även om jag inte tror att så kommer vara fallet vid kontakt med AMEX - syftet känns som något annat så som tidigare skrivit).

Skulle vara intressant att se villkoren i dess helhet (har inte erhållit något mejl från Amex konstigt nog).
 

ekf

Medlem
Jag tror att det är något som kommer från villkoren för Membership Rewards, se vänstra kolumnen i nedan tabell... Men jag har inte hittat kopplingen till Eurobonus i några villkor.

https://www.americanexpress.com/content/dam/amex/se/documents/villkor/membership-rewards.pdf

ED65C745-1DA5-4A3F-AC56-6D2FAC265F79.jpeg


Om Membership Rewards-medlemmen inte betalar den månatliga fakturan i tid
Om Membership Rewards-medlemmen inte betalar den månatliga fakturan för kortet eller för något sammankopplat kort i tid (t.ex. den minsta månatliga betalningen före Membership Rewards-medlemmens nästa kontoutdrag), drar American Express av de poäng som har intjänats föregående månad (men bara de poängen) från Membership Rewards-kontot. Detta kan resultera i ett negativt poängsaldo.


Poäng intjänas igen från nästa kontoutdrags datum, men American Express fortsätter att dra av poäng som har intjänats föregående månad varje gång som den månatliga fakturan inte har betalas i tid.
Membership Rewards-medlem kan inte lösa in poäng om inte den månatliga fakturan betalas i tid. När fakturorna är betalade kan Membership Rewards-medlemmen börja lösa in poäng på nytt.


Edit: Lagt till text från villkoren.
 
Last edited:

Kimmen00

Medlem
Det är mänskligt att fela.. Någongång kommer någon glömma betala fakturan och det blir 1 dag sent, ska man då inte få sina poäng? Schysst...

Om förfallodagen är en söndag så ändrat banken ofta till måndag dagen efter, räknas det oxå som för sent?
 

NotRyan

Medlem
Amex har aldrig vad jag sett haft förfallodag på en helg, men om så skulle vara fallet så är nästkommande vardag för sent ja!

För övrigt så har jag som har betalkorten, både Premium och Elit, inte fått det här mailet!
 

Kimmen00

Medlem
Amex har aldrig vad jag sett haft förfallodag på en helg, men om så skulle vara fallet så är nästkommande vardag för sent ja!

För övrigt så har jag som har betalkorten, både Premium och Elit, inte fått det här mailet!

Jag har ofta haft brytdatum 27e och bara för förra månaden sedan var det en helg..
 
Toppen