Senaste nytt

Obligatoriskt munskydd på SAS flygningar från 18 maj 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.

Senator

Moderator
Kan vi hålla oss till de praktiska konsekvenserna som t.ex. vad är godkända typ av munskydd för att resa och inte åter igen alla dessa ”expertåsikter” om virologi och epidemiologi?

Nu är det krav. Rätt eller fel är för andra forum.

MVH,
Moderator
 

henke12

Medlem
Ska man sitta med munskydd på hela vägen i business på långdistans också, några andra inskränkningar som ni känner till?

Ja, det antar jag.
Varför skulle det vara annorlunda på longhaul?

Jag må vara något färgad då jag bodde i Hong Kong med munskyddskrav inne och utomhus 24/7.. (undantag hike i nationalpark)

Som den gode Kjell Höglund sa, "Man vänjer sig"....
 

Senator

Moderator
Ska man sitta med munskydd på hela vägen i business på långdistans också, några andra inskränkningar som ni känner till?

Ja, det antar jag.
Varför skulle det vara annorlunda på longhaul?

Jag må vara något färgad då jag bodde i Hong Kong med munskyddskrav inne och utomhus 24/7.. (undantag hike i nationalpark)

Som den gode Kjell Höglund sa, "Man vänjer sig"....

Från vad jag förstår från de som har varit ute så är andra inskränkningar:
Måltid och drycksservering anpassat. Bland annat kommer ofta all mat på inplastat och samtidigt.
Jag gissar man har ett aktivt system för att undvika trängsel t.ex. vid toabesök och besök i galley är säkert begränsat.
 

LarsCph

Medlem
Ja, det antar jag. Varför skulle det vara annorlunda på longhaul?

Jeg ved, at Qatar Airways tillader for rejsende i business class, at man ikke bærer ansigtsmaske når man sidder på sin plads. Det giver fin mening syntes jeg, da der er god afstand til andre rejsende. Tilsvarende mener jeg nok også at det er noget mere behageligt at sove på turen hvis man ikke skal have ansigtsmaske på.
 
Ja, det antar jag.
Varför skulle det vara annorlunda på longhaul?

Jag må vara något färgad då jag bodde i Hong Kong med munskyddskrav inne och utomhus 24/7.. (undantag hike i nationalpark)

Som den gode Kjell Höglund sa, "Man vänjer sig"....
Du menar nu under senare tid 2020-2021?
Dvs. Munskyddskrav inne och utomhus 24/7?
 
Från vad jag förstår från de som har varit ute så är andra inskränkningar:
Måltid och drycksservering anpassat. Bland annat kommer ofta all mat på inplastat och samtidigt.
Jag gissar man har ett aktivt system för att undvika trängsel t.ex. vid toabesök och besök i galley är säkert begränsat.
Tack, jag hade ju hoppats att man kunde slippa det eftersom man sitter väsentligt glesare. Personligen tveksam till att utsätta mig för detta, får hålla ett öga här och se när det släpper.
 

LarsCph

Medlem
Tack, jag hade ju hoppats att man kunde slippa det eftersom man sitter väsentligt glesare. Personligen tveksam till att utsätta mig för detta, får hålla ett öga här och se när det släpper.

Jeg har det på præcist samme måde. Modellen med maske ved boarding/de-boarding og når man bevæger sig i kabinen - men kan tage den af når man er seatet syntes jeg virker som et fornuftigt alternativ i business class.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen