Senaste nytt

Service under flygningen i coronatider

bachelor

Medlem
Tycker det är konstigt att inte SAS satsar mer på att öka servicen i lounger och i luften. Lounger borde väl givet gå under samma regler som restauranger och kan mao ta in mer än 50 om man bara serverar till bords alternativ inte har köbildning. Borde vara lätt att styra upp. Och att de inte serverar alkohol i luften tror jag också är kontraproduktivt, visst ingen ställer in en resa för det. Men det blir bara ytterligare en anledning till att välja annat bolag att flyga med.
 

eddo

Medlem
Någon som hört mer om SAS ombordsservice? Det ryktades väl tidigare om att man omkring 21-22 sept skulle återuppta normal service om jag minns rätt. Men har också för mig att jag läste att det blir försenat.

Enligt en flygvärdinna i fredags hoppades de att komma igång "så snart som möjligt" men de "inväntar fortfarande order om det". Inga mer detaljerade svar än så.

4 legs med SAS till helgen igen, får nog räkna med att de hänger bakom skynket som vanligt.
 

varva77

Medlem
Någon som hört mer om SAS ombordsservice? Det ryktades väl tidigare om att man omkring 21-22 sept skulle återuppta normal service om jag minns rätt. Men har också för mig att jag läste att det blir försenat.

Enligt en flygvärdinna i fredags hoppades de att komma igång "så snart som möjligt" men de "inväntar fortfarande order om det". Inga mer detaljerade svar än så.

4 legs med SAS till helgen igen, får nog räkna med att de hänger bakom skynket som vanligt.
såg i nån annan tråd att det skjutits fram tll 1 okt.
 

fcx

Medlem
Finns det något annat bolag som har Premium economy inom Europa? Om det finns, har dom seat-block där?

SAS har tyvärr ingen affärsklass inom Europa, dock tillhandahåller man vissa förmåner till premium economy-resenärerna som hos andra bolag är förbehållna affärsklassresenärerna.

LOT har premium economy inom Europa. Ledigt mittsäte i mån av plats gäller där.
 

Homer

Medlem
Ej officiellt, men har har bekräftats av en del besättningsmedlemmar på flyertalk
gäller alla kabinklasser.

BREAKING: British Airways restore pre-COVID First & Club drinks, meals and tableware - Turning left for less
Here is what is coming back:
pre-COVID standard First and Club glasses, china, and cutlery
a la carte dining and dine on demand in First
full meal service in Club
signature afternoon tea
full sleep amenities which presumably means the full Club bedding
special meals

(Ingen pre-departure drink)
 

toer00

Medlem
Läste på sas.se , ”Du får ta med dig små snacks och alkoholfria drycker ombord när du flyger med SAS. Exempel på små snacks omfattar en chokladkaka, en smörgås eller liknande. Ingen tillagad mat och/eller hämtmat får tas med ombord...
Så en macka är OK men inte en typ hamburgare eller Pizza Slice... ;) Förstår inte riktig vad detta har med Corona att göra...det kanske tar längre tid att äta upp hamburgaren så att tiden utan munskydd blir länger eller...?
 

MLG55

Medlem
Så en macka är OK men inte en typ hamburgare eller Pizza Slice... ;) Förstår inte riktig vad detta har med Corona att göra...det kanske tar längre tid att äta upp hamburgaren så att tiden utan munskydd blir länger eller...?
Eller så blir övriga passagerare flygtokiga och skapar kaos när de känner den goda doften från burgaren :rolleyes:
 

fcx

Medlem
Läste på sas.se , ”Du får ta med dig små snacks och alkoholfria drycker ombord när du flyger med SAS. Exempel på små snacks omfattar en chokladkaka, en smörgås eller liknande. Ingen tillagad mat och/eller hämtmat får tas med ombord...
Så en macka är OK men inte en typ hamburgare eller Pizza Slice... ;) Förstår inte riktig vad detta har med Corona att göra...det kanske tar längre tid att äta upp hamburgaren så att tiden utan munskydd blir länger eller...?
Antar att SAS tänker att man inte ska ta med en Mcdonalds-påse ombord, och sedan förvänta sig att få den insamlad när skräpvagnen passerar.
 

Hachans

Medlem
Förstår inte riktig vad detta har med Corona att göra...det kanske tar längre tid att äta upp hamburgaren så att tiden utan munskydd blir länger eller...?

Med tanke på hur långt folk är villiga att gå för att runda reglerna kring munskydd så är det en rimlig regel. Men det känns mer som en sån regel somm finns på plats ifall man behöver säga till någon.

Men det handlar nog mest om att om inte SAS kan tjäna pengar på maten ombord ska ingen annan kunna göra det heller.
 
Toppen