Senaste nytt

Vad har du för armbandsur?

PP4EH

Medlem
EE6FA54F-F5C9-4CFD-A25F-671373D4DBCC.jpeg
 

Autonom

Medlem
Tanken var att jag skulle köpa en gåva, en damklocka från chrono24 och jag hittade några av en utgående modell som jag gillar och enligt säljarnas annonser på hemsidan så skulle de finnas inne för omgående försäljning.

Men icke sa Nicke vid varje försök.
Därmed gav jag upp hoppet vad gäller chrono24 och införskaffade en Breitling chrono (nya modellen som precis lanserats) i Sverige säljs samma som jag införskaffade för 72k,
I Dubai 55k.
 

Moco

Medlem
Tanken var att jag skulle köpa en gåva, en damklocka från chrono24 och jag hittade några av en utgående modell som jag gillar och enligt säljarnas annonser på hemsidan så skulle de finnas inne för omgående försäljning.

Men icke sa Nicke vid varje försök.
Därmed gav jag upp hoppet vad gäller chrono24 och införskaffade en Breitling chrono (nya modellen som precis lanserats) i Sverige säljs samma som jag införskaffade för 72k,
I Dubai 55k.

Breitling under Kern's ledning har verkligen blivit en favorit. Riktigt smakfulla grejer som kommer därifrån nu. För boende i vissa utvalda länder (bla US, UK, CH, etc.) kommer de nu också med en prenumerationsmodell - Breitling Select - där man har möjlighet att rotera upp till 3 verk per år för en mycket rimlig kostnad (ca $100 i månaden).
 

TP12

Medlem
Tanken var att jag skulle köpa en gåva, en damklocka från chrono24 och jag hittade några av en utgående modell som jag gillar och enligt säljarnas annonser på hemsidan så skulle de finnas inne för omgående försäljning.

Men icke sa Nicke vid varje försök.
Därmed gav jag upp hoppet vad gäller chrono24 och införskaffade en Breitling chrono (nya modellen som precis lanserats) i Sverige säljs samma som jag införskaffade för 72k,
I Dubai 55k.

72k efter prut? Har kollat en del när jag varit i Dubai men inte hittar någon så pass bra deal att jag tyckt det varit värt det, speciellt om man tar hänsyn till moms/tull.

Har en Breitling Crosswind från millenieskiftet som var min första dyrare klocka, fick den nyss servad och helt genomgången (valde dock bort polering). Kostade egentligen mer än vad jag borde lagt på den med tanke på dess värde men är lite nostalgiskt inställd till den :)
 

Autonom

Medlem
72k efter prut? Har kollat en del när jag varit i Dubai men inte hittar någon så pass bra deal att jag tyckt det varit värt det, speciellt om man tar hänsyn till moms/tull.

Har en Breitling Crosswind från millenieskiftet som var min första dyrare klocka, fick den nyss servad och helt genomgången (valde dock bort polering). Kostade egentligen mer än vad jag borde lagt på den med tanke på dess värde men är lite nostalgiskt inställd till den :)


72k efter prut? Har kollat en del när jag varit i Dubai men inte hittar någon så pass bra deal att jag tyckt det varit värt det, speciellt om man tar hänsyn till moms/tull.

Har en Breitling Crosswind från millenieskiftet som var min första dyrare klocka, fick den nyss servad och helt genomgången (valde dock bort polering). Kostade egentligen mer än vad jag borde lagt på den med tanke på dess värde men är lite nostalgiskt inställd till den :)

2 Breitling butiker i Sthlm ville inte förhandla om priset pga klockan, modellen har precis lanserats.

I Dubai var priset omvandlat till svenska kronor (listpris) ca 63K men de gick ner till 55K.
Tax refound i flygplats gav mig ca 3k omvandlat till svenska kronor.

så allt som allt hamna jag på 52K.
20k billigare än Sverige.
Köpet gjordes på Breitling Dubai mall.
 
Just nu kör jag med en Casio oceanus men vissa dagar tar jag Movadon istället.
 

Attachments

  • C15A988B-B7F3-42C8-8E66-C23C032B3E31.jpeg
    C15A988B-B7F3-42C8-8E66-C23C032B3E31.jpeg
    61,6 KB · Visningar: 390
  • E6389B89-2BEF-4C6C-A775-EAA190702626.jpeg
    E6389B89-2BEF-4C6C-A775-EAA190702626.jpeg
    74,7 KB · Visningar: 383
  • 10B16BCD-851B-4562-B801-C740BE971862.jpeg
    10B16BCD-851B-4562-B801-C740BE971862.jpeg
    75,2 KB · Visningar: 376
Toppen