Senaste nytt

Apple Pay

American Express har i varje fall fungerat sedan jag skaffade kortet 2016. Och syftar du specifikt på Apple Pay så gick det vid däckbytet den 2 april, men inte gången innan.
 

Hachans

Medlem

Dbodenfo

Medlem
ibal
Hej, har någon annan stött på problem med att koppla sitt amex mot apple pay. Skaffade en ny enhet igår och skulle lägga till kortet men det funkade inte. Kunde lägga till ett annat svenskt kort.

Banker i Afrika, Europa och Mellanöstern som deltar i Apple Pay - Apple-support På denna lista finns inte Sverige med, uppdaterad 21.04.08.

Jag har haft problem av och till med kort som inte har kunnat läggas till från alla möjliga olika leverantörer - SHB, Curve, PFC, Klarna, och AmEx. I slutändan så har jag hört av mig till respektive kunstjänst och inte apple då det oftas är endpointen hos kortutgivaren som är problemet.
 

ekf

Medlem
Någon som vet status på Apple Pay och Mastercard?
Det fungerar med flera olika Mastercard, t.ex. Curve. Om du menar SAS Eurobonus Mastercard så fungerar det inte, men man kan ju hoppas att SEB Kort får tummen ur nu när t.o.m. Resurs Bank aktiverat det på sitt Lufthansa Miles & More Mastercard.
 

Ludovic

Ny medlem
Hej alla,

Är det någon som har koll på hur det funkar om man låt säga glömmer sitt Platinum hemma, men har det aktiverat i Apple Pay. Kan man då rent teoretiskt ta del av de olika fördelar som kommer med kortet, så som Pontus Lounge, Priority Pass och allt det övriga?

Någon som vet och har testat?
 

TP12

Medlem
Hej alla,

Är det någon som har koll på hur det funkar om man låt säga glömmer sitt Platinum hemma, men har det aktiverat i Apple Pay. Kan man då rent teoretiskt ta del av de olika fördelar som kommer med kortet, så som Pontus Lounge, Priority Pass och allt det övriga?

Någon som vet och har testat?

Priority pass kräver att du har ett priority pass (fysiskt eller i deras app) så där hade det inte hjälpt om du haft ditt platinum med dig.
 

Ludovic

Ny medlem
Tack för snabbt svar! Klart det är så :)

Någon gissning kring hur det är med övriga förmånerna så som Pontus, hyrbilsföräkringarna eller exempelvis dining-erbjudanden? Om vi förutsätter att åtminstone samtliga ställen accepterar kontaktlösa betalningar via Amex?
 
Toppen