Senaste nytt

Amex Centurion nylanseras

Tyckte först det nya kortet var lite fulare än det gamla (valde det helsvarta), men börjar kanske växa lite ändå i mitt tycke. Att det nu har "blipp" är ju ett jävla steg framåt dock.

Någon som provat armbandet ännu?
 

Dbodenfo

Medlem
Blipp? Då är det inte titan - hörde den en kompis att det var titan som gjorde att det inte gick. Vet inte varför eller hur men han hade snackat med Amex om att det var just materialet.

Så är det då ”samma” aluminium som platinumkortet fast svart.
 
Nä, det är definitivt inte samma material på kortet som Platinum-metallkortet. Svårt att tro att det inte skulle vara titan, men nog funkar blippandet iaf.
 

Dbodenfo

Medlem
Har du fått ett kort? Gissar du jämfört?
Jag har inget kort i dagsläget. Det jag fått beskrivet för mig av en kompis med kortet som pratat med Amex är att titan inte fungerade med "blippandet" och att AmEx då har valt funktionen framför att använda materialet Titan utan istället använda sig av samma kort och tillverkare som Platinumkortet men med annan design och färg - typ oxiderad aluminium eller något sådant.

Och som @EkstromChris då skrev att blipp fungerar och med det som AmEx har sagt så drar jag en slutsats utan att veta något om kortet eller hållit i det nya att det då inte är titan. Men ni som har kan kanske fråga så informationen inte är från tredje part.
 
Toppen