Senaste nytt

Amex kopplat i Paypal

ekf

Medlem
Är det någon mer än jag som råkat ut för att Amex-kortet försvunnit från Paypal-kontot de senaste dagarna?

Mitt verkar som att det försvann vid månadsskiftet. Försöker jag lägga till det igen så kommer jag igenom hela autenticeringsprocessen till efter Amex sms-verifiering, men sedan får jag upp ett felmeddelande från Paypal om att de inte kunde verifiera att kortet tillhör mig. Jag har naturligtvis provat flera gånger utspritt i tid utan bättre resultat.

Vid kontakt med Paypals support så skyller de på Amex, och hos Amex skyller de på Paypal. Så därför undrar jag om det är någon mer än mig som upptäckt samma sak de senaste dagarna.
 

Mr Basic

Medlem
Är det någon mer än jag som råkat ut för att Amex-kortet försvunnit från Paypal-kontot de senaste dagarna?

Mitt verkar som att det försvann vid månadsskiftet. Försöker jag lägga till det igen så kommer jag igenom hela autenticeringsprocessen till efter Amex sms-verifiering, men sedan får jag upp ett felmeddelande från Paypal om att de inte kunde verifiera att kortet tillhör mig. Jag har naturligtvis provat flera gånger utspritt i tid utan bättre resultat.

Vid kontakt med Paypals support så skyller de på Amex, och hos Amex skyller de på Paypal. Så därför undrar jag om det är någon mer än mig som upptäckt samma sak de senaste dagarna.
Fick du ngt mail eller meddelande om detta eller märkte du det när du var inne på kontot alt skulle betala med paypal/Amex? :rolleyes:
 

ekf

Medlem
Fick du ngt mail eller meddelande om detta eller märkte du det när du var inne på kontot alt skulle betala med paypal/Amex? :rolleyes:
Inget mail eller någonting alls... jag märkte det när jag skulle handla lite på Ebay... har ett annat köp som gått genom Paypal tidigare i veckan, så det var allt lite snopet...
 

Mr Basic

Medlem
Inget mail eller någonting alls... jag märkte det när jag skulle handla lite på Ebay... har ett annat köp som gått genom Paypal tidigare i veckan, så det var allt lite snopet...
Kollade på mitt paypal-konto nu och måste erkänna att jag inte minns hur det ska se ut? :oops: Inget såg iaf konstigt ut och mitt Amex är ”favoritbetalningsmetod”, är det ”kopplat” då? :rolleyes: Har inget annat kort anslutet till paypal ska tilläggas.

Edit. senast jag betalade med paypal+Amex var i början av februari.
 
  • Gilla
Reactions: ekf

ekf

Medlem
Inget såg iaf konstigt ut och mitt Amex är ”favoritbetalningsmetod”, är det ”kopplat” då? :rolleyes:
Ja, då är det nog rätt hos dig. Grattis :) ... Jag har också bara mitt Amex kopplat där i normala fall, men nu är det borta ur listan. Fick koppla mitt Curve nu för att få igenom köpet.. det gick ju i alla fall
 

Fredde18

Medlem
Skulle byta kort efter att ha uppdaterat från premium till Elite med den kampanjen. Fick då samma meddelande som du om att dom inte kunde bekräfta personen. Känns som nån krock i tvåfaktorsautentiseringen.
 
  • Gilla
Reactions: ekf

Canadien

Medlem
Skulle byta kort efter att ha uppdaterat från premium till Elite med den kampanjen. Fick då samma meddelande som du om att dom inte kunde bekräfta personen. Känns som nån krock i tvåfaktorsautentiseringen.
Samma här, AMEX säger att felet är hos PayPal. PayPal säger vi vet inte men ska kolla på det.
 

banditan

Medlem
kommer jag igenom hela autenticeringsprocessen till efter Amex sms-verifiering, men sedan får jag upp ett felmeddelande från Paypal om att de inte kunde verifiera köpet. Jag har naturligtvis provat flera gånger utspritt i tid utan bättre resultat.

Vid kontakt med Paypals support så skyller de på Amex, och hos Amex skyller de på Paypal. Så därför undrar jag om det är någon mer än mig som upptäckt samma sak de senaste dagarna.

Haft samma problem sen årsskiftet ungefär, då nya betaldirektivet verkar ha införts hos PayPal. Kortet finns autentiserat hos Paypal men går inte att handla med.
Amex och PayPal pekar finger åt varandra och inget händer i sak. Har tappat räkningen på hur många gånger jag kontaktat dem....
 
Toppen