Senaste nytt

Badort nära Rom?

Homer

Medlem
Nu är jag sällan runt Rom (någon gång i Terracina som var hemskt) men har ett litet okonventionellt förslag så ni kan vidga vyerna.

Anguillara Sabazia, vid sjön Bracciano, är vackert och lite annorlunda. Tror det finns välordnade stränder också.

Det är max 5mil.

Annars är övriga förslag i tråden även de jag skulle kika på. De orter som ligger närmst Rom är lite själlösa och exploaterade är min upplevelse (även om jag inte varit där så många gånger de senaste 10 åren)


Ja just det, sjöarna, finns fler t.ex Lago di Albano jättedjup vulkansjö med klart vatten
och ej att förglömma den pytte lilla sjön Nemi där Caligula lät bygga två fartyg :)
 
Väldigt nära FCO, bra läge. Är det bra bad också?

Det är helt okej - inte mer än så. Ganska långa sandstränder, mycket restauranger, mycket folk. En hel del privat stränder. Bor man inne i Rom så funkar det kanon att sätta sig på pendeln och dra ut och bada över dagen. Men personligen skulle boka Ostia enkom för en badsemester.
 
Nu är jag sällan runt Rom (någon gång i Terracina som var hemskt) men har ett litet okonventionellt förslag så ni kan vidga vyerna.

Anguillara Sabazia, vid sjön Bracciano, är vackert och lite annorlunda. Tror det finns välordnade stränder också.

Det är max 5mil.

Annars är övriga förslag i tråden även de jag skulle kika på. De orter som ligger närmst Rom är lite själlösa och exploaterade är min upplevelse (även om jag inte varit där så många gånger de senaste 10 åren)

Omgivningarna runt Bracciano i ju magiska, även om jag inte badat där.
 
Toppen